Menu

سونی: در صورت افزایش تعرفه‌های مالیاتی ایالات متحده برای چین، احتمالا قیمت کنسول‌های PlayStation را بیشتر خواهیم کرد

با ادامه جنگ اقتصادی بین ایالات متحده و چین، سازندگان کنسول‌ها بازی به تلاش خود ادامه می‌دهند تا دولت ایالات متحده درباره هرگونه تعرفه مالیاتی برای چین تجدید نظر کند. سونی هشدار داده که اگر دولت ایالات متحده تصمیم به ادامه جنگ اقتصادی با چین بگیرد، احتمالا مجبور به افزایش قیمت‌ کنسول‌های PlayStation خواهد شد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از IGN، روزنامه وال‌استریت گزارش کرده که سونی به دولت ایالات متحده هشدار داده که تحمیل تعرفه‌های مالیاتی بیشتر برای چین، به مصرف کنندگان آسیب خواهد زد. مدیر ارشد مالی سونی در بیانیه‌ای گفت: "ما باور داریم و همچنین به دولت ایالات متحده گفته‌ایم که تعرفه‌های بالاتر در نهایت به اقتصاد خود ایالات متحده آسیب خواهد زد."

آمریکا و چین در هفته جاری نشستی برگزار خواهند کرد تا به راه‌حلی برای مشکلات تجاری برسند. با این حال، سازندگان بازی‌های ویدیویی همچنان مضرب و عصبی هستند. سونی، نینتندو و مایکروسافت در ماه گذشته نامه‌ای مشترک به دفتر نماینده تجاری ایالات متحده ارسال کردند و به آن‌ها هشدار دادند که تاثیرات تعرفه‌های بالاتر برروی صنعت بازی‌های ویدیویی را جدی بگیرند. با توجه به اینکه نسل بعدی کنسول‌ها نزدیک است، معلوم نیست در صورت ادامه این تنش‌ها بین دو دولت، قیمت آن‌ها در فروشگاه‌ها چه وضعیتی خواهد داشت.