Menu

تحلیلگر: از سال 2023 به بعد بازی‌های AAA برای اجرا نیاز به کارت گرافیکی با قابلیت پشتیبانی از Ray Tracing خواهند داشت

تکنیک رهگیری پرتو (Ray Tracing) از جمله مواردی است که این روزها بحث سر آن بسیار زیاد است و نظرات متفاوتی در رابطه با این تکنیک وجود دارد. از Ray Tracing قبلا در ساخت فیلم‌ها استفاده می‌شد و به تازگی نیز در برخی از بازی‌های عرضه شده امکان استفاده و فعال کردن این قابلیت نیز وجود دارد. کنسول‌های نسل هشتم از این تکنیک پشتیبانی نمی‌کنند و در حال حاضر نیز تنها جدیدترین کارت‌های گرافیک عرضه شده از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و به همین دلیل هم هنوز این تکنیک به خوبی جا نیفتاده است. همچنین تا کنون نیز تایید شده است که دو کنسول نسل بعد Sony و Microsoft نیز از قابلیت پشتیبانی خواهند کرد و احتمالا با این قابلیت شاهد افزایش چشمگیر گرافیک بازی‌ها در نسل بعدی خواهیم بود. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از وب سایت Wccftech، حال اما به تازگی و در جدیدترین اخبار منتشر شده، مورگان مک گوایر (Morgan McGuire) از شرکت NVIDIA مدعی شده است که از سال 2023 به بعد بازی‌های AAA برای اجرا نیاز به کارت گرافیکی با قابلیت پشتیبانی از Ray Tracing خواهند داشت.

به گفته‌ی مورگان اولین بازی‌ که برای اجرا نیاز به چنین کارت گرافیکی دارد در سال 2023 عرضه خواهد شد. البته به گفته‌ی وی در آن سال تمامی پلتفرم‌ها از جمله دو کنسول نسل بعدی Sony و Microsoft و شاید Nintendo از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد و به نظر می‌رسد پشتیبانی از این تکنیک به مرور تبدیل به یک استاندارد در بازی‌ها می‌شود. مورگان در این زمینه گفت:

"من پیش بینی می‌کنم که اولین بازی AAA که برای اجرا نیاز به کارت گرافیکی با قابلیت پشتیبانی از Ray Tracing دارد، در سال 2023 عرضه خواهد شد و همچنین تمامی پلتفرم‌های آن زمان نیز از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد."

به هر حال و با توجه به اصرار دو شرکت Sony و Microsoft مبنی بر پشتیبانی کنسول‌های نسل بعدی از این قابلیت و همچنین عرضه‌ی کارت‌های گرافیک جدید از سوی AMD و NIVDIA، به نظر می‌رسد یکی از مهمترین مسائل بازی‌های نسل بعد Ray Tracing باشد و در همین راستا نیز دیود کیج هم اهمیت این موضوع را بیشتر از مسئله افزایش رزولوشن بازی‌ها می‌داند.