Menu

ساتیا نادلا: همکاری سونی با مایکروسافت در زمینه گیمینگ ابری تصمیم سونی بود

ساتیا نادلا مدیر عامل Microsoft به تازگی درباره همکاری این شرکت با Sony در زمینه گیمینگ ابری صحبت کرده و مدعی شد کل آن به دلیل تصمیم خود Sony بود.

این همکاری که خبر رسمی آن در ماه مه اعلام شد، به این شکل است که سونی بتواند از داده‌های Microsoft Azure برای گیمینگ ابری و محتویات استریم استفاده کند و به عنوان بخشی از قرارداد، سونی و مایکروسافت در زمینه‌های برخی قطعات و هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

به گزارش پردیس گیم، نادلا در مصاحبه‌ای با Fortune گفت سونی تصمیم به همکاری با مایکروسافت گرفت زیرا به نوع تجارت ابری آن‌ها اعتماد داشت:

"این برای ما یک شروع است. اول از همه، تصمیم کلی آن توسط سونی انجام شد. آن‌ها تمام شرکای قابل اعتماد خود را بررسی کردند و راستش معلوم شد با این وجود که ما رقیب هستیم، همکاری هم می‌کنیم."

نادلا درباره دلیل این اعتماد سونی گفت: "اساسا ما در زمینه‌هایی که آن‌ها با ما همکاری می‌کنند، تجارت داریم و به موفقیت آن‌ها وابسته هستیم بنابراین بهترین کار خود را برای آن‌ها چه در زمینه ابری و چه در زمینه هوش مصنوعی انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم سونی با خلق آی‌پی‌های خود به موفقیت می‌رسد."

این دو شرکت در ماه مه یک توافق‌نامه امضا کردند که در بررسی راه‌حل‌های ابری در Azuare با یکدیگر کار کنند تا گیمینگ و خدمات استریمینگ خود را بهبود ببخشند. نادلا گفت: "آن‌ها همچنین – خارج از زمینه بازی‌ها – دارایی‌های دیگری هم دارند؛ مثل تجارت دستگاه‌ها و چیپ‌ها که می‌تواند در چارچوب آنچه که ما با Azure انجام می‌دهیم، جالب باشند.

به‌طور کلی اگر تمام بخش‌های این کسب‌وکارها را بررسی کنید، چه در سرگرمی، گیمینگ یا تجارت دوربین‌ها می‌توان قدرت محاسباتی ابری بیشتری استفاده کرد اما آن‌ها همچنین می‌توانند در برخی موارد صنعتی بازار با مایکروسافت همکاری کنند، خصوصا وسایل مربوط به دوربین‌ها."

مایکروسافت در اکتبر امسال آزمایش عمومی xCloud را آغاز خواهد کرد که با آن می‌تواند بازی‌هایی با کیفیت کنسولی را به دستگاه‌های موبایل اندروید و احتمالا پلتفرم‌های رقیب خود بیاورد؛ هرچند فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای گفته بود اصل چنین چیزی برای دهه بعدی ساخته شده و فعلا در حد آزمایش است.