Menu

در ابتدا قرار بود به جای Shadow Of Mordor، یک بازی بتمن براساس فیلم‌های نولان ساخته شود

سال 2014 استودیوی Monolith Production بازی Middle-Earth: Shadow of Morder را منتشر کرد و برخلاف انتظارات مورد تحسین بسیاری از منتقدین و طرفداران قرار گرفت اما آیا می‌دانستید این عنوان قبل از اینکه به Middle-Earth تبدیل شود، یک بازی جدید از بتمن بود؟

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Fortress of Solitude، طبق گفته لیام رابرتسون که ژورنالیست و تاریخ‌دان بازی‌های ویدیویی است، Shadow of Morder در واقع با پایه‌های یک بازی لغو شده بتمن از استودیوی Monolith ساخته شده البته با توجه به اینکه گیم‌پلی آن شباهت بسیار زیادی به سری عناوین Batman: Arkham داشت، چنین چیزی چندان باعث تعجب نیست.

همه چیز از آنجا شروع شد که سازندگان می‌خواستند بعد از F.E.A.R یک چیز جدید را امتحان کنند. با توجه به ایکه Warner Bros مالک آی‌پی بتمن است، Monolith تصمیم به ساخت یک بازی با حضور شوالیه تاریکی گرفت اما بعدا سراغ یک بازی ارباب حلقه‌ها با تمرکز زیاد بر بخش Co-Op رفتند.

واضح است که آن بازی ارباب حلقه‌ها هیچ‌وقت عرضه نشد زیرا سازندگان نگرانی‌هایی بابت شخصیت اصلی آن داشتند. طرح آن‌ها برای بازی بتمن اینطور بود که یک عنوان جهان‌باز براساس 3 گانه فیلم‌های کریستوفر نولان بسازند.

اما یک مانع وجود داشت. برای ساخت یک بازی بر این اساس، نیاز به اجازه و تاییدیه خود نولان هم بود و احتمالا همان‌طور که حدس زدید، چنین اتفاقی هرگز رخ نداد.

Monolith مجبور شد همه چیز را از ابتدا آغاز کند و با ترکیب تمام طرح‌های بازی لغو شده بتمن، به عنوانی که امروزه آن را به نام Shadow of Mordor می‌شناسیم دست یافت.