Menu

معرفی مورد انتظارترین بازی‌های ماه آگوست

معرفی موردانتظارترین بازی‌های ماه آگوست

"به قلم علیرضا محزون"

هر چند دنیای بازی‌های ویدئویی در حال سپری کردن روز‌های آرامی است و فعلا کمتر خبری از عرضه‌ی بازی‌های مهم شنیده می‌شود؛ اما با نزدیک شده به اواخر تابستان این آرامش از بین خواهد رفت و باید کم‌کم شاهد عرضه‌ی موردانتظارترین بازی‌های امسال باشیم. بدون شک ماه آینده را باید آغازگر توفان عناوین AAA دانست؛ ماهی که شروع آرامی خواهد داشت، اما در روز‌های پایانی آن چندین عنوان مهم منتشر می‌شود. بنابراین گیمر‌ها فرصت مناسبی در اختیار دارند تا هم لذت بازی کردن عناوین مستقل در سبک‌های مختلف را بچشند و هم با تجربه‌ی عناوینی همچون Control خود را برای بازی‌های بزرگ ماه‌های آینده آماده کنند. در ادامه قصد داریم تا شما را با موردانتظارترین بازی‌های ماه آگوست آشنا کنیم تا با توجه به سلیقه‌ی خود حداکثر لذت را از دنیای بازی‌های ویدئویی در این ماه ببرید.

Control

پلتفرم: PC, PS4, Xbox One

تاریخ انتشار: 5 شهریور (27 آگوست)

بدون شک باید بازی جدید استودیوی Remedy را یکی از مهم‌ترین عناوین ماه آگوست دانست. Control قرار است همانند بازی قبلی سازندگان آن داستانی فراطبیعی را این بار با محوریت یک پروتاگونیست زن روایت کند. طبق وعده‌ی سازندگان بازی باید دوباره شاهد یک عنوان اکشن-ماجراجویی با گیم‌پلی‌ای منحصربه‌فرد باشیم.

جسی فیدن به عنوان رئیس جدید یک مرکز مخفی با نام Federal Bureau of Control (دفتر فدرال کنترل) وارد آن می‌شود. وظیفه‌ی این مرکز مطالعه‌ی قدرت‌های فراطبیعی و یافتن راه‌های استفاده از آن‌هاست. این مرکز حالا مورد هجوم نیرو‌های بیگانه‌ای به نام Hiss قرار گرفته و رئیس قبلی آن به دست آن‌ها کشته است. این نیروها همچنین کنترل برخی ماموران این سازمان را در دست گرفته و در حال تخریب ساختمان‌ها هستند. وظیفه‌ی شما شکست نیرو‌های بیگانه و برگرداندن آرامش به این مرکز سری است. در این مسیر شما برخی از ماموران این سازمان را نیز ملاقات کرده و جان آن‌ها را نجات خواهید داد.

گیم‌پلی عنوان Control عمدتا براساس قدرت‌های فراطبیعی قهرمان آن شکل گرفته است. جسی در طول بازی از یک اسلحه‌ی منحصر به فرد به نام Service Weapon بهره می‌برد که میتوان آن را از طریق یک سیستم ارتقا درختی آپگرید کرد. علاوه بر این نیروهای ماورایی او مانند قدرت حرکت دادن اجسام از راه دور، شناور شدن در هوا و کنترل بعضی از دشمنان در شکل‌دهی به نبردهای بازی نقش کلیدی دارند. برخلاف عناوین قبلی استودیوی رمدی، Control یک عنوان کاملا خطی نیست، بلکه بازی به شما این امکان را می‌دهد که نقشه‌ی بزرگ بازی را به هر ترتیبی که دوست دارید جستجو و کشف کنید.

World of Warcraft: Classic

پلتفرم: PC

تاریخ انتشار: 5 شهریور (27 آگوست)

دنیای وارکرافت از زمان عرضه‌ی آن در سال 2004 تا به امروز تغییرات بسیاری را به خود دیده است. بلیزارد تا کنون 7 بسته‌ی گسترش‌دهنده را در طول 11 سال برای بازی منتشر کرده؛ بسته‌هایی که علاوه بر در دسترس قرار دادن محیط‌ها، کاراکترها و اسلحه‌های جدید، مکانیزم‌های گیم‌پلی را نیز کاملا دگرگون کرده‌اند. با وجود پشتیبانی تحسین‌برانگیز بلیزارد از بازی، این محتوای اضافی با خود یک مشکل بزرگ نیز به همراه آورده است و آن چیزی نیست جز اجباری بودن استفاده از آن. در واقع با عرضه‌ی جدیدترین گسترش‌دهنده، گسترش‌دهنده‌های قبلی به صورت رایگان به اکانت گیمرها اضافه می‌شوند و راهی برای اجتناب از آن‌ها وجود ندارد.

در چند سال اخیر، گیمرهای بسیاری از بلیزارد درخواست کرده‌اند تا امکان تجربه‌ی بازی اصلی قبل از اضافه شدن محتوای جدید را به آن‌ها بدهد؛ درخواستی که بدلیل هزینه‌های بالای سرورهای موازی تا مدت زیادی بی‌پاسخ ماند. اما سرانجام بوجود آمدن چندین سرور غیرقانونی با محوریت بازی اصلی و همچنین جمع شدن طوماری از امضا‌های طرفداران دنیای وارکرافت، سازندگان این عنوان را مجاب کرد تا این درخواست را برآورده کنند. World of Warcraft: Classic قرار است تا بازی را به زمان بعد از عرضه‌ی پچ 1.12.1 یعنی سپتامبر 2006 برگرداند. در این نسخه از بازی تمام محتوایی که بوسیله‌ی گسترش‌دهنده‌ها به بازی اضافه شده‌اند غایب خواهند بود و ماکزیمم سطح هر کاراکتر نیز به عدد 60 محدود می‌شود. نسخه‌ی کلاسیک دنیای وارکرافت برای تمام کسانی که اشتراک ماهانه‌ی بازی را دارند به صورت مجانی در دسترس قرار می‌گیرد.

The Dark Pictures – Man of Medan

پلتفرم: PC, PS4, Xbox One

تاریخ انتشار: 8 شهریور (30 آگوست)

اگر طرفدار بازی‌های ترسناک هستید، ماه آگوست بدون شک یکی از بهترین ماه‌های سال برای شماست. سازندگان عنوان تحسین‌شده‌ی Until Dawn در استودیوی Supermassive Games بازگشته‌اند تا بار دیگر ما را تا سر حد مرگ بترسانند. The Dark Pictures: Man of Medan اولین عنوان از سری هشتگانه‌ای محسوب می‌شود که قرار است به مرور زمان منتشر شود. بازی داستان چهار توریست آمریکایی به همراه یک کاپیتان را روایت می‌کند که برای پیدا کردن باقی‌مانده‌ی یک کشتی قدیمی عازم یک سفر دریایی می‌شوند. پس از مواجهه با یک توفان سهمگین، آن‌ها موفق می‌شوند خود را به کشتی متروکه برسانند. اما همه چیز آنطور که باید پیش نمی‌رود و پس از مدتی روشن می‌شود که کشتی توسط ارواح تسخیر شده است. حالا فرار از کشتی و ارواح شوم آن تنها هدف پیش روی این افراد محسوب می‌شود.

The Dark Pictures: Man of Medan یک درام تعاملی است که تصمیمات شما سرنوشت هر کاراکتر را تعیین می‌کند. به بیان دیگر، زنده ماندن یا کشته شدن تمام کاراکتر‌های قابل بازی در دستان شماست. برای دیدن خطوط مختلف داستانی و همچنین سرنوشت متفاوت شخصیت‌ها باید بارها بازی را از ابتدا آغاز کنید، همین موضوع باعث ارزش بالای تکرار این عنوان می‌شود.

بازی از دو حالت چندنفره نیز پشتیبانی می‌کند. در حالت اول شما می‌توانید با یکی از دوستان خود به صورت آنلاین بازی را تجربه کنید. در حالت دوم بازی این امکان را به شما می‌دهد تا با پنج نفر از دوستانتان به صورت لوکال آن را به اتمام برسید.

Astral Chain

پلتفرم: Nintendo Switch

تاریخ انتشار: 8 شهریور (30 آگوست)

موردانتظارترین عنوان انحصاری پلتفرم سوئیچ در ماه آگوست، یک بازی beat-'em-up سوم شخص است. Astral Chain توسط استودیوی ژاپنی PlatinumGames، خالق عناوینی همچون سری Bayonetta و Nier: Automata توسعه یافته است؛ بنابراین می‌توان از هم اکنون انتظارات بسیار بالایی از آن داشت.

در آینده‌ای نه چندان دور برخورد یک شهاب‌سنگ با زمین منجر به بوجود آمدن کرم‌چاله‌ها و در نهایت از بین رفتن نود درصد از مکان‌های قابل زندگی بر روی سطح آن می‌شود. بازماندگان این برخورد در یک جزیره‌ی مصنوعی گرد هم می‌آیند و خود را برای بازسازی سیاره آماده می‌کنند. اما همه چیز آنطور که باید پیش نمی‌رود و برخی موجودات بیگانه خود را از طریق کرم‌چاله‌ها به جزیره می‌رسانند. انسان‌ها که حالا چاره‌ای جز مبارزه ندارند یک گروه ویژه تشکیل می‌دهند و اعضای آن را به اسلحه‌های مخصوص مجهز می‌کنند. شما به عنوان قهرمان بازی به همراه یارانتان بخشی از این گروه ویژه هستید و وظیفه‌‌ی شکست دادن نیروهای بیگانه را برعهده دارید.

گیم‌پلی در Astral Chain براساس مبارزات همزمان با استفاده از دو کاراکتر پی‌ریزی شده است. این بدین معناست که شما علاوه بر پروتاگونیست باید یکی از همراهان او را نیز در حین مبارزات کنترل کنید. همچنین بازی این امکان را به شما می‌دهد که همراهان خود را در طول بازی تغییر دهید و از قابلیت‌های منحصر به فرد هر کدام با توجه به نیازتان بهره ببرید. علاوه بر این، شما می‌توانید برای مبارزه با دشمنانتان از طیف وسیعی از اسلحه‌های گرم و سرد استفاده کنید. سازندگان بازی، سیستم جدید مبارزات در این عنوان را یک انقلاب نسبت به عناوین سابق استودیوی PlatinumGames دانسته‌اند و وعده داده‌اند که یک سیستم اکشن منحصربه‌فرد در انتظار گیمرها خواهد بود.

Blair Witch

پلتفرم: PC, Xbox One

تاریخ انتشار: 8 شهریور (30 آگوست)

دومین بازی ترسناک این ماه Blair Witch نام دارد که نمایش آن در رویداد E3 امسال توجه بسیاری را به خود جلب کرد. این بازی توسط استودیوی Bloober توسعه یافته است که عناوین ترسناک متعددی همچون سری Layers of Fear و Observer در کارنامه‌ی آن به چشم می‌خورد. Blair Witch بدون شک همه را یاد سری فیلم‌های ترسناک با همین نام می‌اندازد که اولین آن‌ها در سال 1999 عرضه شد و با ساختار مستندگونه‌ی خود توانست دلهره را به خوبی به تماشاچیان منتقل کند. این فیلم، داستان یک دانشجوی فیلم‌سازی را روایت می‌کرد که برای ساختن یک مستند در مورد افسانه‌ی جادوگر بلر راهی جنگل‌های بلک هیلز می‌شود. حالا بازی قرار است به رویداد‌های دوسال بعد از اتفاقات فیلم بپردازند. شما به عنوان یک افسر سابق پلیس راهی این جنگل مخوف می‌شوید تا یک پسربچه‌ی گم‌شده را پیدا کنید. اما اتفاقات ناخوشایندی در این مکان ترسناک در انتظار شماست.

گیم‌پلی بازی شباهت‌های بسیار زیادی با سری Outlast دارد. به بیان دیگر ما شاهد یک عنوان اول شخص در سبک Survival خواهیم بود که تنها ابزار‌های شما یک دوربین فیلم‌برداری و یک چراغ قوه هستند. به نظر می‌رسد که خبری از مبارزات هم در بازی نیست و فرار از دست دشمنان مخوف بازی تنها راه شما برای زنده ماندن خواهد بود.

Remnant: From the Ashes

پلتفرم: PC, PS4, Xbox One

تاریخ انتشار: 29 مرداد (20 آگوست)

اگر طرفدار شوتر‌های سوم‌شخص هستید و از بازی کردن در جهان‌های آخرالزمانی لذت می‌برید، Remnant: From the Ashes یکی از بهترین انتخاب‌های ماه آگوست برای شماست. این عنوان را باید ترکیبی از بازی‌های سولزلایک (Soulslike) و روگ‌لایک (Roguelike) دانست که پتانسیل تبدیل شدن به یکی از شگفتی‌های این ماه را دارد.

داستان بازی در یک فضای پساآخرالزمانی روایت می‌شود، جایی که دنیا بوسیله‌ی موجوداتی شیطانی از جهانی دیگر به طور کامل ویران شده و تنها تعداد معدودی از انسان‌ها در خرابه‌های شهرها به زندگی ادامه می‌دهند. این بازماندگان برای تامین منابع حیاتی به منظور زنده ماندن و همچنین مبارزه با موجودات بیگانه به یک تکنولوژی منحصربه‌فرد دسترسی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد دروازه‌هایی برای ورود به جهان‌های موازی و قلمرو‌های دیگر بگشایند. حالا شما به همراه یارانتان عازم یک سفر طولانی می‌شوید تا راهی برای شکست دشمنان و نجات دادن بشریت پیدا کنید.

در Remnant: From the Ashes باید خود را آماده‌ی مبارزه با صد‌ها موجود بزرگ و کوچک در دنیا‌های مختلف کنید؛ دنیاهایی که هر کدام چالش‌های منحصربه‌فردی را پیش پای شما می‌گذارند. بازی این امکان را به شما می‌دهد تا کاراکتر خود را تا حد قابل توجهی شخصی‌سازی کنید؛ این بدین معناست که اسلحه‌ها و زره‌های شما قابلیت انتخاب و ارتقا دارند. همچنین شما می‌توانید بازی را به صورت تک‌نفره یا به همراه حداکثر سه نفر از دوستانتان به پایان برسانید.

Age of Wonders: Planetfall

پلتفرم: PC, PS4, Xbox One

تاریخ انتشار: 15 مرداد (6 آگوست)

اگر طرفدار ژانر استراتژی هستید، ماه آگوست بهترین فرصت برای شماست تا یکی از موردانتظارترین عناوین استراتژی امسال یعنی Age of Wonders: Planetfall را تجربه کنید. این بازی که توسط استودیوی Triumph Studios ساخته شده در زیر‌ژانر 4X دسته‌بندی می‌شود و از یک سیستم پیشرفت نوبتی (Turn-based) استفاده می‌کند. شما کنترل یکی از 6 گروه قابل بازی را در اختیار می‌گیرید تا امپراتوری جدیدی را در یک سیاره‌ی بیگانه از نو بنا کنید. هر یک از این گروه‌ها، قابلیت‌ها، تجهیزات و نیروهای منحصربه‌فردی در اختیار دارند که نحوه‌ی پیشرفت در بازی را مشخص می‌کند.

همانند سایر بازی‌های 4X، کشف محیط اطراف، گسترش امپراتوری، برقراری ارتباط با دیگر امپراتوری‌ها، جاسوسی کردن از دشمنان و در نهایت نابود کردن آن‌ها از ویژگی‌های جداناشدنی این عنوان محسوب می‌شود. همچنین بازی از یک سیستم تکنولوژی درختی بهره می‌برد که به شما اجازه می‌دهد با پیشرفت در بازی اسلحه‌ها، تجهیزات و نیروهای جدیدی را به خدمت بگیرید. یکی از نکات جالب در مورد بازی، عرضه‌ی آن بر روی کنسول‌هاست. با توجه به سابقه‌ی نچندان خوب بازی‌های استراتژی بر روی کنسول‌ها، باید این بار منتظر بود و دید که سازندگان Age of Wonders: Planetfall چه برنامه‌ای برای بهینه‌سازی کنترل بازی بر روی کنسول‌ها دارند.

Life is Strange 2 – Episode 4

پلتفرم: PC, PS4, Xbox One

تاریخ انتشار: 31 مرداد (22 آگوست)

اپیزود چهارم از عنوان Life is Strange 2 نیز در ماه آگوست عرضه می‌شود تا هر چه بیشتر به پایان داستان شان و دنیل نزدیک شویم. باید دید در این قسمت از بازی چه داستان‌هایی در انتظار این دو برادر است و سفر خطرناکی که در پیش گرفته‌اند به چه سرانجامی می‌رسد. طرفداران بازی نیز باید امیدوار باشند تا علاوه بر تجربه‌ی یک داستان تاثیرگذار، تصمیمات آن‌ها در طول بازی نیز بر روند اتفاقات این اپیزود تاثیرگذار باشد و به نوعی آن‌ها سرنوشت شخصیت‌های بازی را تعیین کنند. اپیزود پایانی عنوان Life is Strange نیز حدود پنج ماه دیگر یعنی در تاریخ 12 آذر (3 دسامبر) منتشر خواهد شد.

Ion Fury

پلتفرم: PC

تاریخ انتشار: 24 مرداد (15 آگوست)

این سوال برای مدت طولانی در ذهن بسیاری از گیمرها وجود داشته است که آیا هنوز می‌توان از یک عنوان قدیمی که سال‌ها از انتشار آن‌ها می‌گذرد لذت برد. جواب مثبت دادن به این سوال وقتی سخت‌تر می‌شود که بدانیم این عنوان یک شوتر اول شخص از دهه‌ی نود میلادی است. حالا تصور کنید یک استودیو دست به ساخت یک شوتر اول شخص با تمام ویژگی‌های عناوین دهه‌ی نود میلادی بزند و به موفقیت هم دست یابد. شاید این موضوع کمی غیرممکن به نظر برسد اما این اتفاقی‌ست که دقیقا برای Ion Fury رخ داده است. این بازی از اسفند سال گذشته به صورت دسترسی زودهنگام بر روی استیم قرار گرفته و توانسته است نظرات بسیار مثبت کاربران این پلتفرم را جلب کند. نسخه‌ی نهایی این عنوان نیز در ماه آگوست عرضه می‌شود و بدون شک باید آن را یکی از بازی‌های مهم این ماه دانست.

Ion Fury توسط استودیوی Voidpoint ساخته شده و کمپانی معروف 3D Realms وظیفه‌ی انتشار آن را بر عهده دارد؛ کمپانی‌ای که خالق یکی از بزرگ‌ترین شوتر‌های اول شخص دهه‌ی نود میلادی یعنی Duke Nukem 3D است. جالب است بدانید که سازندگان بازی از انجین معروف Build برای ساخت بازی استفاده کرده‌اند که از عمر آخرین بازی ساخته شده توسط آن 19 سال می‌گذرد.

شما بیش از همه منتظر عرضه‌ی کدام یک بازی‌های معرفی شده در ماه آگوست هستید؟ و به نظر شما کدام یک از این عناوین پتانسیل تبدیل شدن به یکی از بهترین بازی‌های امسال را دارند؟