Menu

فیل اسپنسر: موفقیت به معنای پایین کشیدن Sony و یا دیگر شرکت‌ها نیست

در حالی که شاید جنگ‌های کنسولی یکی از چیزهایی باشد که جامعه گیمینگ به خاطر آن شناخته می‌شود و عده‌ای نیز به آن اهمیت می‌دهند، افراد حاضر در صنعت بازی می‌دانند که چنین موضوعی چندان حقیقت ندارد. برای مثال Microsoft و Sony برای بیش از یک دهه به صورت مستقیم در حال رقابت با یکدیگر هستند اما این بدین معنا نیست که اگر بازار تنها برای یکی از آن‌ها جا دارد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GamingBolt، به تازگی رئیس بخش Xbox شرکت Microsoft یعنی "فیل اسپنسر" در مصاحبه‌ای با Fortune درمورد همکاری با شرکت‌های مطرح صنعت بازی نظیر Sony و Nintendo و هم‌چنین دیگر رقبای Microsoft در بازار صحبت کرده است. از دید اسپنسر، صنعت و کسب‌و‌کار گیمینگ در حال رشد است و موفقیت و راه آن در این صنعت به معنای پایین‌کشیدن و از بین بردن رقیبان نیست.

زمانی که از "اسپنسر" پرسیده شد آیا درک و فهم این رقابت از دید عوام و مخاطبین بر تصمیم‌های Microsoft تاثیر دارد یا نه، وی پاسخ داد: "به نظرم در اکثر اوقات نه! من همیشه به حرف‌های طرفداران و جامعه بازیکنان گوش می‌دهم ولی آن‌هایی که خواهان دیدن شکست دیگران و موفقیت تیم سبز هستند، در دیدگاهِ من جایی ندارند. زمانی که اعلام شد ما با Sony قراردادی جهت سرویس‌های ابری امضا کرده‌ایم، به یاد دارم عده‌ای در اینترنت شاکی بوده و نظراتی نظیر "چیکار می‌کنین؟ چرا کمکشون می‌کنین" مطرح می‌کردند."

"و خب تقریبا به نظر می‌رسد که ما برای سال‌هایی بسیار با Sony در رابطه بوده‌ایم. Sony محصولات کامپیوتری و PC نیز عرضه می‌کند که در آن‌ها از Windows استفاده می‌شود؛ هم‌چنین آن‌ها از ابزار توسعه ما برای ساخت و انتشار بازی‌ها استفاده می‌کنند. این ایده که تنها راه برای موفقیت یکی از ما پایین‌کشیدن و نابودی دیگر شرکت است، امروزه دیگر در صنعت جایی ندارد. "

"اسپنسر" هم‌چنین در بخشی از صحبت‌هایش به صورت مختصری اشاره کرده که اکنون به لطف در اختیار داشتن Mahjong و در نتیجه بازی Minecraft، شرکت Microsoft یکی از بزرگ‌ترین ناشر‌های ترد‌پارتیِ‌ کنسول PlayStation است. "ما یکی از بزرگ‌ترین ناشرین PlayStation هستیم. ما Minecraft را برروی کنسول آن‌ها نیز عرضه کرده‌ایم و رابطه و کسب‌وکار خوبی با آن‌ها و هم‌چنین Nintendo و کنسول Switch داریم. "

نظر شما در مورد صحبت‌های "فیل اسپنسر" چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.