Menu

PS4 و Xbox One در کنار Nintendo Switch سومین، چهارمین و پنجمین کنسول‌های پرفروش آمریکا هستند

گروه NPD اطلاعات جدیدی از فروش کنسول‌های PS4 ،Xbox One و Nintendo Switch منتشر کرده است. اگر فروش آن‌ها را طوری مقایسه کنیم که با هم عرضه می‌شدند و فاصله‌ای میان آن‌ها وجود نداشت، نتیجه می‌گیریم که پلتفرم‌های این نسل نسبت به تمام دستگاه‌های نسل قبل به غیر از PS2 و Wii فروش بیشتری داشتند.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Twistedvoxel، مت پیسکاتلا به عنوان تحلیل‌گر NPD، این جزئیات را در حساب توئیتر خود به اشتراک گذاشته است. با توجه به گفته‌های او، Nintendo Switch اکنون چهارمین کنسول پرفروش ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود و در پشت سر PS2 ،Wii و PS4 قرار دارد البته فقط 28 ماه از عرضه آن در بازار می‌گذرد بنابراین در مدت زمان کمتری نسبت به Xbox One و PS4 فروش کرده است. با این وجود، فروش آن از Xbox One بیشتر شده و فقط PS4 بر سر راه آن قرار دارد.

PS4 سومین کنسول پرفروش ایالات متحده آمریکاست و پشت سر PS2 و Wii قرار دارد اما با این وجود یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌های دو نسل گذشته محسوب می‌شود.

در رابطه با فروش Xbox One، حال که 68 ماه از عرضه آن گذشته، Xbox One رتبه پنجم پرفروش‌ترین کنسول را به‌دست آورده و Xbox 360 در جایگاه چهارم قرار گرفته است. در این بخش به این دلیل که Xbox One بسیار زودتر از Nintendo Switch عرضه شده، با آن مورد مقایسه قرار نگرفته است.

جالب می‌شد ببینیم در صورت فرض گرفتن اینکه Nintendo Switch هم از اول همزمان با PS4 و Xbox One منتشر می‌شد، در رقابت با PS4 چه نتیجه‌ای می‌گرفت.