Menu

شایعه: DOOM 64 برای PC و PS4 لو رفت

از شب گذشته تا به امروز شاهد انتشار اخبار زیادی از DOOM بودیم. 3 نسخه اول کلاسیک این سری برای اولین‌بار برروی کنسول‌های امروزی منتشر شدند. در حالی که عرضه DOOM برای دستگاه‌های فعلی جای خوشحالی است، این احتمال هم وجود دارد که شاهد اتفاق ویژه‌ای برای انتشار دوباره DOOM 64 باشیم.

DOOM 64 به نوعی نسخه گم شده این فرانچایز محسوب می‌شود. این بازی به‌طور انحصاری برای Nintendo 64 منتشر شد و دنباله‌ای بر نسخه دوم سری بود. 64 همچنین نسخه‌ای است که افسانه‌های این سری در ابعادی مختلف شروع شدند. برخلاف سایر عناوین این سری که برای چند نسل از کنسول‌ها در دسترس قرار گرفتند، 64 هیچ‌وقت به غیر از Nintendo 64 به دلایل فنی روی دستگاه دیگری منتشر نشد. حتی نسخه PC آن صحنه روزگار را به خود ندید.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، حال اما طبق یک رده‌بندی سنی جدید توسط PEGI، به‌نظر شرایط قرار است تغییر کنند. احتمالا انتشار این رده‌بندی بخاطر این بوده که از دست‌شان در رفته، درست مثل عرضه 3 نسخه کلاسیک اول DOOM برای کنسول‌های امروزی که قرار بود بعد از QuakeCon منتشر شوند اما پیش از آن در فروشگاه‌های آنلاین 3 کسول در دسترس قرار گرفتند (توجه داشته باشید با این وجود که DOOM 64 فقط برای PC و PS4 رده‌بندی شده، 3 نسخه اول DOOM هم به همین شکل رده‌بندی شده بودند پس احتمال دارد 64 برای Xbox One هم منتشر شود).