Menu

بازی‌های ویدیویی بر رابطه زوجین تاثیر مثبت می‌گذارند

زوجینی که Mario Kart با هم بازی می‌کنند، کنار یکدیگر می‌مانند و زوجینی هم که مشغول Team Sonic Racing می‌شوند، قبل از پایان مسابقه اول از هم جدا می‌شوند. دور از شوخی، مورد دوم درست نیست (احتمالا) ولی در یک نظرسنجی مشخص شده که مورد اول صحیح است. ظاهرا حتی Call of Duty هم برای زوجین خوب است اما تاثیر آن به اندازه سری بازی‌های کلاسیک Nintendo نیست.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Comicbook، یک نظرسنجی توسط CenturyLink بین بیش از 1000 نفر انجام شده تا مشخص شود بازی‌های ویدیویی بر رابطه عاشقانه زوجین تاثیر مثبت داشته یا منفی و با توجه به نتایج، از هر 3 زن و شوهر، یکی از آن‌ها با میانگین سنی 18 الی 24 مدعی می‌شوند که بازی‌ها به رابطه آن‌ها کمک می‌کنند و نیمی از افراد حاضر در نظرسنحی می‌گویند بازی‌ها به‌طور کلی تاثیر مثبت بر زندگی عاشقانه آن‌ها داشته است.

در ادامه نظرسنجی همچنین مشخص شد Mario Kart بیشترین تاثیر مثبت را در رابطه‌ها داشته است. بعد از آن هم Call of Duty و Skyrim قرار دارند. از بین بیش از 1000 نفر، فقط 42 نفر گفتند که بازی‌های ویدیویی باعث جدایی شده است. رایان ارل، متخصص ارشد مرکز مشاوره زوجین شیکاگو، می‌گوید:

"بازی‌ها می‌توانند برای زوجین معالجه و درمان باشند. بازی‌های ویدیویی می‌توانند کمک کنند که مردم برای یک هدف مشترک با یکدیگر باشند، چالش‌ها را به اشتراک بگذارند، رقابت کنند، در حل مشکلات به هم ملحق شوند و مواردی دیگر. بازی‌های ویدیویی مانند هر چیزی دیگر می‌توانند فعالیتی مشترک باشند و فعالیت‌های مشترک صمیمیت را بین مردم تقویت می‌کنند."

البته نتایج به‌دست آمده بین نسل‌های مختلف، متفاوت است. بازی‌ها اکنون پذیرفته شده‌اند اما همیشه این‌طور نبوده است. دکتر جیمز گاسکین، سازنده بازی و استاد دانشگاه Brigham Young، گفت:

"شرکای عاشقانه از نسل جشن هزار ساله با بازی‌های ویدیویی به عنوان بخش بزرگی از زندگی‌شان رشد کرده‌اند. در دوران فعلی بازی‌ها طبیعی‌تر و پذیرفته‌تر هستند. در حالی که در نسل‌های قدیمی، زوجینی که بازی‌های ویدیویی انجام می‌دادند بچه و بی‌مسئولیت خطاب می‌شدند."

در پایان لطفا دیدگاه خود را در این رابطه به اشتراک بگذارید.