Menu

یک سازنده توضیح می‌دهد که چگونه SSDها در کنسول‌های نسل آینده برروی تجربه بازیکن تاثیر می‌گذارند

ما صفحه‌های بارگزاری در بازی‌‌ها را می‌پذیریم و تحمل می‌کنیم اما با وجود SSD (مخفف Solid State Drive) در سخت‌افزار کنسول‌های PS5 و Xbox Scarlett، نسل بعدی کنسول‌ها وعده کاهش آن‌ها تا بیشترین حد ممکن را می‌دهد. اینکه سازندگان تا چه مقدار می‌توانند این کار با سخت‌افزارهای بعدی پیش ببرند را باید دید اما فرایند کلی آن باعث هیجان بسیاری از سازندگان شده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، یکی از این سازندگان، هیمانشو چابرا (Hemanshu Chhabra)، کارگردان بازی Hindsight 20/20 از استودیوی Triple-I Games است. او در مصاحبه‌ای با سایت Gamingbolt راجع به مزیت‌هایی که SSDها برای سازندگان و بازیکنان خواهند داشت صحبت کرد:

"SSDها مخصوصا در بهبود زمان صفحه‌های بارگزاری کمک می‌کنند. برخی از دنیاهای بزرگ ما مثل شهرها مدت بیشتری برای بارگزاری می‌خواهند. ما در زمان فعلی هم توانسته‌ایم به راه‌های مفیدی برای این حل این مشکل برسیم اما به‌طور ایده‌ال دوست داریم که بازیکنان کل یک بازی را بدون وقفه تجربه کنند. این چقدر عالی خواهد بود؟"

چبارا در ادامه توضیح داد که چگونه طرح صفحه‌های بارگزاری در تجربه بازی‌های ویدیویی ریشه‌دار شده که طبق گفته او خنده‌دار است چراکه در بازی‌های ویدیویی هرچه با داستان‌سرایی عظیم‌تر و موفق‌تری روبه‌رو هستیم، صفحه‌های بارگزاری هم به‌همراه آن بیشتر می‌شوند. چبارا می‌گوید شاید در آینده بازی‌ها دیگر این خبرها نباشد:

"امروزه ما فقط صفحه‌های بارگزاری را به عنوان بخشی از بازی‌های ویدیویی، مخصوصا عناوین 3D می‌پذیریم. نکته طنز ماجرا اینجاست که هرچه یک بازی سینمایی‌تر و داشته‌های آن گران‌ قیمت‌تر باشد، صفحه‌های بارگزاری آن طولانی‌تر خواهند بود. من به آن یک نکته طنز می‌گویم چون هیچ‌کس دوست ندارد موقع تماشای یک فیلم در تئاتر یا خواندن کتاب، با یک صفحه بارگزاری با وقفه روبه‌رو شود و غیر قابل پذیرش است. با این حال، این چیزی است که ما با آن در بازی‌های ویدیویی برای بیش از یک دهه زندگی کرده‌ایم و حتی باید دنیاهای خودمان را با استفاده از آن بسازیم.

من انتظار دارم که بازی‌های آینده 3D تجربه‌ای بدون وقفه باشند، درست مثل فیلم‌ها. من همچنین فکر می‌کنم فراموش خواهیم کرد که صفحه‌های بارگزاری چه بودند و به یک طرح کهنه و منسوخ شده تبدیل می‌شوند."

در همین مصاحبه، چبارا همچنین درباره جنبه‌های دیگر سخت‌افزارهای نسل جدید و چگونگی بهبود فرایند توسعه بازی‌ها صحبت کرد که می‌توانید در این بخش به مطالعه آن‌ها بپردازید.