Menu

سم لیک: نویسندگی Control من را به دوران Max Payne برد

سم لیک می‌خواهد شما بدانید عاشق لحظاتی است که داستان‌ها از جهان خود آگاه و متنفر می‌شود. مثلا بازی اول Max Payne یک صحنه معروف در همین رابطه دارد و در یک سکانس، قهرمان خود را درون یک توهم قرار می‌دهد و سپس مکس می‌گوید که احساس می‌کند داخل یک بازی ویدیویی است. بازی جدید استودیوی Remedy یعنی Control به‌زودی عرضه می‌شود و این نویسنده گفته در هنگام نوشتن داستان آن، فلش‌بک‌های زیادی به Max Payne داشته است.

به گزارش پردیس گیم، او در مصاحبه‌ای با IGN برای برنامه IGN Unfiltered درباره نویسندگی خود گفت: "خارق‌العاده است، مخصوصا زمانی که در حال یادگیری ادبیات فرا مدرن باشید. تقریبا این حس را می‌دهد که یک ژانر ادبی برای تحلیل کردن است و انگار در حال انجام یک بازی هستید. طوری که از آن تفاسیری به‌دست می‌آورید و با سرمایه‌گذاری برروی آن، چیزهای بیشتری می‌آموزید بنابراین بازی کردن یک بازی با نویسنده آن در برخی روش‌ها، چیزی است که هنگام نویسندگی داستان عناوینم در ذهنم داشتم (مثلا در Max Payne خود مکس داستان را به شکلی خاص بازگو و روایت می‌کند). از اینجا بود که شروع شد. همه چیز فرا مدرن و بازی با نقطه نظر و اینکه چه چیزی واقعی و چه چیزی غیر واقعی است، هست… من انواع زیادی فلش‌بک به Max Payne داشتم."

بازی Control در تاریخ 27 ماه آگوست (5 ماه شهریور) برای دو کنسول PlayStation 4 و Xbox One و همچنین پلتفرم PC منتشر خواهد شد. اخیرا همچنین مراحل ساخت آن به پایان رسید.