Menu

داستان Wolfenstein: Youngblood درباره چیست و چگونه با نسخه‌های قبلی تفاوت دارد؟

سری Wolfenstein همواره با افتخار حس شوخ‌طبعی و همچنین داستان غم‌انگیز خود را در روایت عجیب خود از تاریخ به نمایش گذاشته (مخصوصا از زمانی که MachineGames مسئولیت ساخت آن را بر عهده گرفته)، اما عناوین The New Order و The New Colossus هرو بازی‌هایی بودند که لحن تاریکی در روایت خود داشتند و نه تنها به موضوعات بزرگ‌تر جنگ و پیامدهای آن پرداختند، بلکه درگیری‌های شخصیتی William BJ Blazkowicz را هم در این روایت ترکیب کردند.

با این حال به‌نظر می‌رسد بازی بعدی این سری یعنی Wolfenstein: Youngblood قرار است لحن روشن‌تری داشته باشد. به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، جرک گوستافسون به عنوان تهیه کننده اجرایی این بازی، در مصاحبه‌ای با GamesBeat گفت Youngblood در لحن خود نسبت به نسخه‌های قبلی روشن‌تر است و این موضوع را مدیون شخصیت‌های اصلی و گذشته‌ای که قبل از شروع داستان بازی داشته‌اند هستیم.

او قبل از اینکه درباره دو قلوهای BJ یعنی Jess و Soph صحبت کند، درباره رویکرد MachineGames در داستان‌سرایی در ابعاد بزرگ گفت‌وگو نمود و توضیح داد که چگونه بازی‌های Wolfenstein ماهیتی سیاسی را شامل می‌شوند. او گفت با وجود اینکه چنین چیزی درست است، رویکرد MachineGames بخاطر برخی واکنش‌ها نسبت به بازی‌های قبلی در داستان و داستان‌سرایی تغییر نمی‌کند و داستان‌های آینده را طوری برنامه‌ریزی کرده‌اند که همین روند را ادامه بدهند:

"فکر نمی‌کنم ما نحوه داستان‌گویی خود را تغییر داده باشیم. ما در داخل استودیو داستان‌های دیگری از Wolfenstein نوشته‌ایم و به آن پایبند می‌مانیم. در برخی سطوح البته امکان تغییر وجود دارد گرچه به آن فکر نمی‌کنیم. گفتنش برای من سخت است. طی دو سال اخیر بحث‌های سیاسی زیادی به‌وجود آمده‌اند که با توجه به موقعیت فعلی جهان، قابل درک است."

او در ادامه راجع به تفاوت‌های The New Colossus و Youngblood صحبت کرد و گفت در حالی که The New Colossus داستانی درباره نجات یک ملت از دست رژیم نازی و همزمان کشف جزئیات گذشته وحشتناک شخصیت اصلی آن بود، اما دو قلوهای Youngblood بچگی پایداری داشتند و مورد عشق و محبت خانواده خود قرار می‌گرفتند بنابراین لحن روشن‌تر بازی هم این موضوع را انعکاس می‌دهد:

"اما برای Youngblood – تفاوت اینجاست که وقتی می‌خواستیم داستان New Colossus را تعریف کنیم، جایی که نازی‌ها آمریکا را تصرف کرده بودند، کل آن درباره آزادی و نجات آمریکا از دست نازی‌ها بود. این داستان به نحوه رشد شخصیت BJ می‌پرداخت. تفاوت با Youngblood این‌طور است که ما می‌خواستیم داستان روشن‌تری بسازیم. در حالی که BJ به‌همراه پدر بد زبان و زخم‌های کودکی خود بزرگ می‌شد، دو خواهر Youngblood در یک خانواده دوست‌داشتنی رشد کرده‌اند.

داستان Youngblood آن را گسترش می‌دهد و درباره رفتن این دو خواهر از دوران نوجوانی به بزرگ‌سالی است. پدر آن‌ها ناپدید شده و می‌خواهند از روی عشق او را پیدا کنند. این داستان نه تنها بیشتر به رابطه میان خواهران با پدرشان می‌پردازد، بلکه رابطه میان خود دو خواهر را هم بررسی می‌کند."

عنوان Wolfenstein: Youngblood در تاریخ 26 جولای (جمعه 4 مرداد) برای تمام پلتفرم‌های Xbox One، PS4، PC و Nintendo Switch عرضه خواهد شد.