Menu

هیدئو کوجیما به بازی‌های بتل رویال طعنه می‌زند

نمی‌توان انکار کرد که طی سال‌های اخیر بازی‌های بتل رویال بسیار محبوب شده‌اند. از H1Z1 و PUBG گرفته تا بازی بسیار موفق Fortnite و Apex Legends و به‌نظر می‌رسد در این سبک که 100 بازیکن آنلاین وارد نقشه‌ای می‌شوند تا در نهایت فقط یک نفر زنده بماند، کمبود نداشته باشیم. با این وجود، همه مردم طرفدار این نوع بازی‌ها نیستند که شامل نام‌های بزرگی هم می‌شود. یکی از این افراد، هیدئو کوجیماست که بیشتر بخاطر خلق سری Metal Gear و بازی جدید Death Stranding معروف است. در پنل Comic Con، این کارگردان کنایه و طعنه‌ای به عناوین بتل رویال داشت.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Comicbook، با توجه به گفته‌های خبرنگار هالیوود ریپورتر یعنی پاتریک شانلی، کوجیما در پنل خود طی Comic Con به Fortnite و بازی‌های مثل آن هجوم برد. کوجیما گفته است: "آسان‌ترین راه برای پول به‌دست آوردن، ساخت عنوانی است که در آن همه داخل یک جزیره سعی دارند به یکدیگر شلیک کنند. من نمی‌خواهم چنین چیزی بسازم." شانلی همچنین افزود پس از پایان این صحبت‌ها، "تشویق و تمجید بزرگی" در سالن صورت گرفت.

قابل درک است که هیدئو کوجیما علاقه‌ای به ساخت بازی‌های بتل رویال نداشته باشد زیرا او دوست دارد در عناوین خود داستانی برای گفتن داشته باشد. شاید بتوان این‌طور هم برداشت که وی خواسته بگوید با وجود اینکه عناوینی مثل Fortnite مقدار بسیار زیادی پول برای سازنده‌اش فراهم می‌آورد، باز هم علاقه‌ای به ساخت این بازی‌ها ندارد ولی ظاهرا طرفداران هم بابت جنجال‌های نظر اخیر کوجیما خشنود هستند.

جدیدترین بازی کوجیما یعنی Death Stranding در تاریخ 8 نوامبر 2019 (جمعه، 17 آبان 98) توسط Sony بر روی PS4 منتشر می‌شود.