Menu

یکی از سرمایه‌گذاران Disney فکر می‌کند این ابر شرکت باید Activision را خریداری کند

همانطور که می‌دانید، قیمت سهام شرکت Activision در ماه‌های گذشته کاهش پیدا کرده است و به دنبال چنین موضوعی، ممکن است شاهد تصرف آن توسط ابرشرکت‌ها باشیم. با این وجود، Activision ناشری بسیار بزرگ است و در حال حاضر شرکت‌های زیادی وجود ندارند که توانایی خریداری آن را داشته باشند اما Disney از محدود شرکت‌های عظیمی است که توانایی تصرف این ناشر را دارد. یکی از سهامداران Disney با نام "نیک لیکوریس" از شرکت تحت مالکیت Gerber Kawasaki، عقیده دارد Disney باید در یک اقدام جاه‌طلبانه یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعت بازی‌های ویدیویی را خریداری کند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Kawasaki، رشد فعالیت Activision در صحنه eSport، باید دلیل اصلی علاقه Disney برای خریداری این شرکت باشد چرا که چنین چیزی می‌تواند با شبکه تلویزیونی Disney هماهنگ شده و مخاطبین زیادی را به خود جذب کند. از طرفی، Activision منابع،اعضا و تیم‌های کافی برای ساخت بازی‌های ویدیویی برگرفته از پروژه‌های تحت مالکیت Disney را نیز دارد.

لیکورس در بخشی از مصاحبه خود با بلومبرگ گفت:

"به عنوان یک سرمایه‌گذار شما می‌خواهید چنین اتفاقی همین الآن رخ دهد."

حتی اگر Disney چنین قصدی را داشته باشد، به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها این اتفاق رخ دهد. Disney به شکل‌‎های مختلفی در ساخت بازی‌های ویدیویی مختلف از نام‌های تجاری تحت مالکیت خود دست داشته و چنین رویه‌ای همیشه برای آن‌ها خوب پیش نرفته است. در حال حاضر آن‌ها به جای خریداری استودیو‌ها و ناشران بزرگ، به نشر و همکاری تحت لایسنس با شرکت‌های دیگر علاقه دارند و در حال حاضر نیز برای توسعه پروژه‌های Star Wars با EA همکاری می‌کنند.

نظر شما در این باره چیست؟