Wolfenstein: Youngblood چیزهای جدیدی را امتحان میکند که نسخههای قبلی آن هرگز شامل این موارد نمیشدند. این بازی نه تنها بر Co-Op تاکید دارد (البته بهصورت تکنفره هم میتوان بازی کرد)، بلکه این بخش برروی زمینههای دیگر هم تاثیر میگذارد. برای مثال، Youngblood با داشتن سیستم پیشرفت و سطح گیمپلی بسیار آزادانهتر به بازیکنان اجازه میدهد به هر نظم و روشی که بخواهند ماموریتها را به اتمام برسانند؛ چیزی که برروی روایت داستانی هم تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamingbolt، جرک گوستافسون، بنیانگذار استودیوی MachineGames – که همچنین تهیه کننده اجرایی Wolfenstein: Youngblood است – گفته تمام این موارد به لطف ماهیت Co-Op بازی صورت گرفته است. گوستافسون در مصاحبهای با VGC توضیح داد که سازندگان چقدر برای دیدن بازخوردهای Youngblood نسبت به نسخههای گذشته مشتاقتر و بیصبرتر هستند و تمام اینها مدیون ایدههای جدید است:
"من حس خوبی نسبت به آن دارم البته راستش کمی هم ترسناک است چون با این بازی در مقایسه با نسخههای قبلی چیزهای جدید بسیار زیادی را امتحان کردهایم. چیزهای زیادی در این بازی وجود دارند که قبلا آنها را انجام نداده بودیم، مثل Co-Op، حالت غیر خطی و سیستم پیشرفت سطح بازیکنان. من از بابت Co-Op بسیار خشنود هستم چون بازی با دوستان بسیار سرگرم کننده و لذتبخش است."
گوستافسون در ادامه راجع به دستاوردهای Co-Op صحبت کرد و افزود این بخش نه تنها در پیشرفت گیمپلی، بلکه در غیر خطی شدن زمینههای دیگر مثل داستان هم نفوذ داشت:
"نام بازی هم به همین مورد اشاره دارد: یک نسل جدید. Co-Op یک چیز جدید و تازه برای ما اضافه میکند اما البته چالشهایی هم برای ما بهوجود آورد زیرا ما پیش از این تجربه آن را نداشتیم ولی احساس میکنم باید این قدم را برداریم. Co-Op ما را مجبور ساخت نه تنها در زمینه گیمپلی، بلکه در روایت داستانی هم به فکر حالت غیر خطی باشیم."
بازی Wolfenstein: Youngblood وعده گیمپلی با مدت زمان 25 الی 30 ساعته میدهد اما با وجود اینکه بزرگترین عنوان در تاریخ این سری است، بخاطر مدت زمان کمتر توسعه آن قرار است با نصف قیمت منتشر شود.
عنوان Wolfenstein: Youngblood در تاریخ 26 جولای (جمعه 4 مرداد) برای تمام پلتفرمهای Xbox One، PS4، PC (Steam) و Nintendo Switch عرضه خواهد شد.