Menu

گوگل: Stadia Pro نتفلیکس بازی‌ها نیست و به PS PLUS و Xbox Live Gold شباهت دارد

پلتفرم Stadia ظرف چند ماه آینده شروع به کار می‌کند اما هنوز بخشی از جامعه بازی‌های ویدیویی هنوز بابت جزئیات آن مطمئن نیستند. به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamespot، آندری دورونوچف به عنوان مدیر محصولات Stadia، به‌تازگی در یکی از موضوعات انجمن Reddit برخی از ابهامات را از بین برد و شفاف‌سازی بیشتری انجام داد.

او در توضیحات خود گفت: "بخواهیم واضح بگوییم، Stadia Pro برخلاف گفته برخی افراد، نتفلیکس بازی‌ها نیست. مقایسه دقیق‌تر را می‌توان با سرویس‌های Xbox Live Gold و PlayStation Plus انجام داد. مشترکین Pro استریم 4K/HDR، صدای با کیفیت 5.1، تخفیف‌های انحصاری و تقریبا هر ماه به یک بازی رایگان دسترسی خواهند داشت که با Destiny 2 آغاز می‌شود."

Stadia Pro اشتراک برتر پلتفرم Stadia است که کاربران این پلتفرم در صورت تمایل می‌توانند اشتراک آن را خریداری کنند تا به هر آنچه که دورونوچف گفت دسترسی داشته باشند اما حتی مشترکین این سرویس هم همچنان باید خارج از بازی‌های رایگان، قیمت کامل سایر عناوین را بپردازند و این در حالی است که حق اشتراک Pro ماهانه 10 دلار خواهد بود؛ دقیقا همان قیمت اشتراک برتر نتفلیکس در بریتانیا.

Stadia Pro به عنوان بخشی از Stadia Founder's Edition در دسترس قرار خواهد گرفت که در نوامبر 2019 (آبان-آذر) عرضه می‌شود. در ابتدا تنها راه بازی با Stadia، خرید اشتراک برتر Pro است اما در سال 2020 با عرضه Stadia Base این موضوع تغییر می‌کند. Base رایگان خواهد بود اما بازی‌های رایگان را از دست می‌دهید و کیفیت صدا و رزولوشن تا 1080p کاهش می‌یابد.