Menu

توسعه‌دهنده: عناوین PS5 و Xbox Scarlett بهینه‌سازی آسان‌تری خواهند داشت

در حالی که چندین سال پیش در هنگام عرضه‌ی PS4 و Xbox One ما شاهد نیم قدمی به جلو از لحاظ سخت‌افزار بودیم، PS5 و Xbox Scarlett قرار است یک جهش بین‌نسلی مناسب داشته باشند. توسعه‌دهندگان مدتی است که در حال اظهار هیجان هستند و دلیل آن هم چیزی نیست جز دسترسی به سخت‎افزار کنسول‌های جدید که به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا چیز‌های بیشتر و بهتری خلق کنند.

یکی از این توسعه‌دهنده‌ها "ویل ترکسلر" (Will Traxler) است، توسعه‌دهنده‌ی بازی 2.5 بعدی پلتفرمر Exception، ایشان اظهار کرد که بیشتر از همه انتظار سخت‌افزاری است که عناوین برروی آن راحت‎تر بهینه شوند که کار را مخصوصا برای سازندگان مستقل راحت‌تر می‌کند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gamingbolt، ایشان طی مصاحبه‌ای با Gamingbolt بعد از صحبت در رابطه بازی جدید خود و همچنین وجود SSD در کنسول‌های جدید در رابطه با پردازنده‌های Zen 2 که در هردو کنسول وجود خواهد داشت صحبت کرد:

"من بسیار هیجان‌زده هستم که ببینم این سخت‌افزار جدید چگونه عمل می‌کند. بهینه‌سازی یک بازی برای کنسول‌ها کار چالش بر انگیزی است مخصوصا وقتی سخت‌افزار آن تقریبا 5 یا 6 ساله باشد. من فکر می‌کنم این مشکل برای استودیوهای بزرگ که می‌توانند هزینه این بهینه‌سازی را بپردازند کمتر احساس شود. اما برای یک سازنده مستقل بسیار سخت است که این همه زمان را به این موضوع اختصاص دهد. هرگونه پیشرفت در سخت‌افزار که بهبود قابل توجه‌ای در عملکرد بازی ایجاد می‌کند بدین معنی است که من باید وقت کمتری برروی بحث بهینه‌سازی بگذارم و بیشتر دنبال ساخت محتوا باشم. من بسیار هیجان‌زده هستم. شاید باورتان نشود اما من تقریبا یکسال و نیم است در حال آماده‌سازی Exception برای کنسول‌ها هستم."

ایشان همچنین در رابطه با فواید Backward Compatibility صحبت کرد که برای هردو کنسول نسل آینده یعنی PS5 و Xbox Scarlett تایید شده است:

"این اولین بازی من است پس این قابلیت می‌تواند آن‌را از به فراموشی سپرده شدن هنگام آمدن کنسول‌های جدید نجات دهد. این ویژگی یک معامله برد-برد برای مصرف‌کننده و سازنده است. اگر عناوین نسل قبل هنوز هم در حال فروش کردن باشند سازندگان انگیزه می‌گیرند تا بازی‌های قدیمی خود را نیز آپدیت کنند و از ویژگی‌های کنسول‌های جدید بهره‌مند شوند."

نظر شما در رابطه نسل بعدی صنعت گیم چیست؟