Menu

سرویس Steam Labs بازی‌های شما را اسکن کرده و پیشنهاد می‌دهد بهتر است چه عناوینی را به بازی‌های خود اضافه کنید

به گزارش پردیس گیم و به نقل از dualshockers، شرکت Valve درحال آزمایش سرویس جدیدی به نام Steam Labs است که در کنار سایر عملکردها، از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا بازی‌های فرد را اسکن نموده و پیشنهاد دهد عنوان بعدی که شخص احتمالاً از تجربه‌ی آن راضی خواهد بود کدام بازی است. بر اساس صفحه رسمی، کاربرد اصلی این سرویس به "آزمایشات و اکتشافات، ویدئو، یادگیری ماشینی و غیره" خلاصه می‌شود. درحال حاضر Steam Labs سه مورد را آزمایش می‌کند؛ تریلرهای کوتاه، پیشنهاد دهنده‌ای تعاملی و یک برنامه‌ی نیم ساعتی اتوماتیک روزانه.

بخش «تریلرهای کوتاه» شامل ویدئوهای 6 ثانیه‌ای منتخب استیم می‌شود که بر اساس ژانر، ترجیح خود بازیکن و یا سایر دسته‌بندی‌های دیگر طبقه بندی شده‌اند. بدین شکل، اگر به عنوان خاصی علاقه پیدا کرده‌اید می‌توانید با کلیک روی آن وارد صفحه‌ی اصلی بازی مربوطه در فروشگاه شوید.

«برنامه‌ی اتوماتیک» شامل کلیپی از بازی‌های مختلف است، تقریباً مثل مورد قبل اما با این تفاوت که چندین ویدئوی کوتاه با هم ترکیب شده و به شکل یک تریلر به نمایش در می‌آیند. در ابتدا، هدف استیم این بود که سیستمی صوتی اتوماتیکی برای قسمت توصیف صفحه‌ی هر بازی ترتیب دهد اما به نظر Valve به مشکلاتی برخورده و در پاسخ به عدم اجرایی شدن آن متن زیر را به اشتراک گذاشته؛

"در طی آزمایش‌های روخوانی اتوماتیک متون، صدای تولید شده توسط کامپیوتر تا حدی خشک به نظر می‌رسید، برای همین فعلاً آن را عملی نکردیم. اگرچه، همچنان برای عملی کردنش تلاش می‌کنیم."

در نهایت با «سیستم پیشنهاد دهنده‌ی تعاملی» طرف هستیم. این سرویس یک مدل شبکه‌ای است که آموزش دیده تا بر اساس بازی‌هایی که فرد انجام می‌دهد و همچنین داده‌های میلیون‌ها کاربر استیم و صدها هزار ساعت بازی، عنوان‌های مشابه‌ای را پیشنهاد دهد. به عنوان گزینه‌ی دیگری در این سرویس، بازیکنان می‌توانند اسلایدهای مربوطه را به صورت شخصی تنظیم کنند تا بازی‌های بیشتر یا کمتر و همچنین جدیدتر یا قدیمی‌تری را مشاهده کنند. علاوه بر این، می‌توانید بازی‌ها را بر اساس تگ‌های خود محدود کنید.

معرفی شدن این سرویس به نظر ارتباط مستقیمی با شکست حراج سالیانه‌ی تابستانی استیم در پیشنهاد دادن بازی‌های مناسب به بازیکنان خود دارد. همچنین Valve پس از دریافت سرزنش‌های گسترده و بحث‌های گوناگون در انجمن‌های رسمی خود، به تازگی یک تگ LGBTQ و صفحه‌ی هابی در استیم به این منظور تعبیه کرده.

عنوان Alpha Protocol نیز به تازگی به خاطر خارج شدن ناگهانی از فروشگاه استیم خبر ساز شده و دلیل این کار در نهایت گذشتن تاریخ انقضای حق استفاده موسیقی‌های این بازی مطرح شده است.