Menu

62 درصد گیمرهای بریتانیا علاقه‌ای به گیمینگ با سرویس‌های ابری ندارند

نتایج نظر‌سنجی جدیدی که توسط سایت Broadband Genie با همکاری Eurogamer انجام شده، مردم علاقه‌ی چندانی به گیمینگ با سرویس‎های ابری ندارند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از MCV، طبق این نظرسنجی 73 درصد از 3165 گیمرهایی که در آن شرکت کردند، اعتقاد داشتند که گوگل باید اجازه دسترسی به یک مجموعه‌ای از بازی‌ها ( چیزی مانند Netflix ) در ازای مبلغی ماهانه به آن‌ها بدهد. این درحالی است که 86 درصد از این افراد اعلام کردند که اگر قیمت بازی‌های سرویس‌های ابری با نسخه‌های کنسولی برابر باشند آن‌را خریداری نمی‌کنند و 62 درصد از آن‌ 73 درصد نیز بطور کلی علاقه‌ای به بازی کردن با این سرویس‌ها را ندارند و سرویس Stadia را "غیرقابل لمس" خواندند.

همچنین 19 درصد از افراط نظرسنجی شده گفتند که مایل به خرید بازی‌ هستند و تنها 5 درصد مایل به اجاره کردن بازی‌ها بودند.

این بدین معنی است که بیشتر افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند ( 62 درصد ) بطور کلی اعلام عدم تمایل به گیمینگ با سرویس‌های ابری کردند و بیشتر از یک سوم ‌افرادی که تمایل داشتند ( 36 درصد) "قابل لمس نبودن این محصول" را یکی از مشکلات آن می‌دانستند.

گوگل Stadia را در E3 2019 معرفی کرد و در نوامبر امسال در 14 کشور آن‌را عرضه می‌کند. همچنین با پرداخت ماهانه 10 دلار شما قادر خواهید بود به مجموعه کوچکی از بازی‌ها دسترسی داشته باشید و با رزولوشن 4K و نرخ فریم 60 به انجام بازی‌ها بپردازید. البته بیشتر بازی‌ها باید بطور جدا خریداری شوند.

سرویس بدون مبلغ ماهانه با نام Stadia Base در سال 2020 عرضه خواهد شد که به رزولوشن 1080p محدود خواهد بود و هیچ مجموعه‌ای از عناوین مختلف نخواهد داشت. برای انجام بازی‌ها شما به اینترنتی با حداقل سرعت 10 مگابیت بر ثانیه نیاز دارید و برای تجربه‌ی کامل به 35 مگابیت بر ثانیه نیاز خواهید داشت. هردو سرویس شامل خرید بازی‌ها بطور جداگانه خواهند شد و باید مانند کنسول‌های دیگر از استور داخل کنسول (Stadia Store) آن‌ها را خریداری کنید (قیمت عناوین هنوز مشخص نشده است).

در پایان نظر شما در رابطه با سرویس‌های ابری برای بازی کردن چیست؟