Menu

تحقیقات نشان می‌دهد Minecraft می‌تواند سبب افزایش خلاقیت شود

اخیرا محققین در مطالعه‌ای برروی اثرات روانیِ بازی‌کردن و گیمینگ، پیوند دادن خشونت و بازی‌ها را کنار گذاشته و برروی موضوعی جدید تمرکز کرده‌اند و در همین حین به نکاتی جالب رسیده‌اند. پژوهش جدید نشان می‌دهد که بازی‌هایی نظیر Minecraft می‌توانند سبب شوند تا بازیکنان خلاقانه‌تر و بهتر فکر کنند. پس اگر به دنبال ایده‌ای جدید برای پروژه بعدیِ خود هستید، شاید بد نباشد چند ساعتی در سرورهای Minecraft به دنبال منبعی الهامی جدید باشید!

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از PCGamesN، این پژوهش که توسط محققین دانشگاه ایالتی Iowa صورت گرفته، حاکی از این است که بازی‌کردن می‌تواند سبب بهبود خلاقیت شما شود؛ البته این اثرات به اینکه چه عنوانی بازی کرده و چگونه آن را بازی می‌کنید نیز بستگی دارد. شرکت‌کنندگان در این پژوهش به 4 گروه تقسیم شده‌اند و هر گروه برای 40 دقیقه به کاری متفاوت پرداخته است. یکی تلوزیون تماشا کرده، دیگری یک بازی NASCAR بازی کرده، و 2 گروه آخر مشغول به تجربه Minecraft شده‌اند.

بعد از اینکه زمان به اتمام رسیده، شرکت‌کنندگان در معرض یک تست خلاقیت قرار گرفته و از آن‌ها خواسته‌اند یک بیگانه از سیاره‌ای به غیر از زمین را به تصویر بکشند؛ و محققین نیز بر اساس اینکه آن نقاشی‌ها تا چه حد شبیه به انسان نیستند،‌در رابطه با خلاقیت افراد تصمیم گرفته‌اند.

شرکت‌کنندگانی که بودن هیچ دستور‌العملی مشغول به بازی‌کردن Minecraft بوده‌اند،‌ خلاق‌تر بوده‌اند؛ به صورت جالبی، آن دسته از افرادی که وظیفه داشتند تا به خلاق‌ترین شکل ممکن Minecraft باز کنند، در تست خلاقیت نسبت به گروهی که تلوزیون دیده و یا بازی ریسینگ تجربه کرده‌اند، هیچ عملکرد بهتر و متفاوتی نداشتند.

"داگلاس جنتایل"، روان‌شناس دانشگاه در این مورد می‌گوید: "مسئله فقط این نیست که Minecraft می‌تواند سبب تحریک‌شدن و بهبود خلاقیت شود. به نظر می‌رسد انتخاب خودِ بازی و اینکه چه کاری در آن انجام دهید نیز مهم هستند. در تحقیقات آینده بیشتر در این مورد و اینکه چرا اینگونه است، مطالعه خواهیم کرد. "

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.