Menu

استودیو سازنده Dead Rising بسته شد؛ ضرر 40 میلیون دلاری Capcom به خاطر بازی‌های کنسل‌شده

توسعه‌دهنده سری بازی‌های Dead Rising، یعنی استودیو Capcom Vancouver که کارش مرده‌کردن زنده‌ها بود، اکنون خودش به انتهای خط رسیده و بسته شد. آن‌ها در گذشته نیز درگیر مشکلاتی مختلف بوده و در ماه فوریه مجبور به اخراج 20 درصد از کارکنان و هم‌چنین کنسل‌کردن بازی اکشن‌ماجراجویی جدید خود شده بودند. بعد از این اتفاق، آن‌ها تمرکز خود را معطوف Dead Rising 5 کردند ولی به نظر می‌رسد Capcom به هر حال تصمیم به تعطیل‌کردن این استودیو گرفته است.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، شرکت Capcom در این مورد گفت:

"بعد از بازبینی عناوین در دست توسعه استودیو Capcom Vancouver، شرکت Capcom تصمیم گرفت تا پروژه‌های در دست ساخت این استودیو را کنسل کرده و بروی توسعه عناوین بزرگ در ژاپن تمرکز کند. گروه اصلی این استودیو تا ژانویه 2019 جهت نهایی‌کردن کارها و تدارکات بسته‌شدن استودیو، سرکار باقی خواهند ماند. ما به خاطر مشارکت و تلاش‌های این استودیو در ساخت تجربه‌هایی فراموش‌نشدنی در Puzzle Fighter و Dead Rising، قدردان زحمات آن‌ها هستیم. "

بعضی از کارکنان Capcom Vancouver اعم از طراح ارشد یعنی "آیدن اسکانلان" نیز این خبر بد را تایید کرده‌اند.

"متاسفانه امروز Capcom Vancouver بسته شد. من هنوز در شوک هستم ولی اگر هرکسی را می‌شناسید که به دنبال یک طراحِ بازی با سابقه‌ای 18 ساله است، من را بی‌خبر نگذارید."

— Aidan Scanlan (@aidanscanlan) September 18, 2018

بسته‌شدن Capcom Vancouver باعث بیکارشدن 158 نفر خواهد شد. بنابر بیانیه‌ای که دیروز منتشرشد، Capcom انتظار دارد تعطیل‌کردن این استودیو نزدیک به 40 میلیون دلار هزینه داشته باشد.

بستن Capcom Vancouver تعجب‌برانگیز است چرا که Capcom اکنون بازی‌های بسیار موفقی نظیر Resident Evil 7 و Monster Hunter: World را در بازار دارد و دیگر بازی‌های این شرکت نظیر Resident Evil 2 Remake ،Devil May Cry 5 و Mega Man 11 نیز به شدت مورد انتظار هستند. البته، تمامی این بازی‌ها زیر نظر استودیوهای داخلی Capcom و توسط تیم‌های ژاپنی در دست ساخت قرار دارد. Capcom برای سال‌ها تلاش کرد تا بخشی از توان توسعه خود را به استودیوهای غربی منتقل کند ولی به نظر می‌رسد کار این استراتژی دیگر تمام شده است.

هنوز مشخص نیست چه اتفاقی برای سری Dead Rising خواهد افتاد ولی به احتمال زیاد در آینده توسعه آن به استودیویی جدید سپرده خواهد شد. با توجه به رویکرد کنونی Capcom، احتمالا یکی از استودیوهای ژاپنی آن‌ها وظیفه توسعه نسخه بعدی را به عهده خواهد گرفت

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.