Menu

نگاهی به جشنواره امی و اهدای جوایز در آن؛ باز هم پیشتازی سریال بازی تاج و تخت

در شامگاه دوشنبه، مراسم اعطای جوایز امی Emmy در شهر لس آنجلس آمریکا برگزار شد. امی، معتبر ترین جایزه آثار تلویزیونی در جهان است که به صورت سالانه برگزار میشود و در آن بهترین محصولات تلویزیونی برای کسب جوایز در آن با یکدیگر رقابت میکنند. مجریان امسال این مراسم کالین جاست و مایکل چی بودند که هر دو در برنامه «زنده یک‌شنبه شب‌ها» مجری هستند.

امسال نیز مانند سال های گذشته، آثار زیادی به این مراسم فرستاده شده بود اما بد نیست بدانید دو سریال «بازی تاج و تخت» و «خانم میزل شگفت‌آور» محصولاتی بودند که بیشترین جوایز مراسم امی را از آن خود کردند. البته جدای از سریال ها و محصولات دیگر تلویزیونی، سرویس‌های پخش آنلاین فیلم و سریال نیز در این مراسم با یکدیگر به رقابت پرداختند و توانستند جوایزی بدست آورند.

دست اندرکاران و بازیگران سریال بازی تاج و تخت

سریال «بازی تاج و تخت» که اگر آن را ندیده باشید حتما نام اش را تا به حال شنیده اید، توانست در ۹ رشته برنده جایزه امی شود. این سریال محصول شبکه خصوصی اچ‌بی‌او HBO است که توانسته در سال های اخیر ساخته های خوبی را برای مخاطبان خود ارائه کند. بهتر است بدانید سریال Game of Thrones، برای سومین بار در سال های گذشته است که عنوان بهترین درام تلویزیونی را کسب میکند.

داستان سریال Game of Thrones

این سریال که نوشته جی‌آر‌آر مارتین نویسنده آمریکایی است داستان هفت اقلیمی را روایت می‌کند که خاندان‌های بزرگ و ساکنان آنها برای رسیدن به قدرت با یکدیگر در کشمکش اند. درامی پر کشش با دیالوگ ‌نویسی و بازی‌های درخشان، و جلوه‌های بصری خیره‌ کننده که برای نگاه داشتن مخاطبانش از گره‌ گشایی ‌های نامنتظره و خشونت هم بی ‌پروا بهره می‌برد.

جالب است که ملودی و در کل موسیقی این سریال خودش به اثری ماندگار تبدیل شده است و آهنگساز آن نیز فردی به نام رامین جوادی است که ایرانی و الاصل میباشد. آقای جوادی در سال های گذشته توانسته تجربیات خوبی کسب کند و حالا در صنعت فیلم و سریال آمریکا دارای جایگاه مخصوص خود است.

رقابت میان نت‌فلیکس و اچ‌بی‌او

در میان رقابت آثار مختلف تلویزیونی، سرویس های پخش آنلاین نیز رقابت شدیدی با یکدیگر دارند. دو نام بزرگ این عرصه یعنی HBO و Netflix پیشتازان کسب جوایز هستند. تولیدات نت‌فلیکس امسال در مجموع ۱۱۲ نامزد داشت اما شبکه خانگی اچ‌بی‌او با کسب ۳۲ جایزه امی، نشان داد رقیبی سر سخت برای Netflix است.

نتفلیکس,اچ بی او,امی

امروزه این سرویس های پخش آنلاین نقش مهمی در صنعت سینما پیدا کرده اند و به دلایل مختلفی بسیار مهم شده اند. آنها نه تنها در ساخت و تولید آثار سینمایی به صورت مستقیم مشارکت دارند، بلکه نقش بسیار مهمی هم در به نمایش گذاشتن محصولات مختلف بازی میکنند.

رقیب اصلی بازی تاج و تخت در مراسم امی

در کنار سریال Game of Thrones، مجموعه «خانم میزل شگفت‌آور» هم توانست جوایز زیادی را از آن خود کند. این سریال داستان زن خانه داری را روایت میکند که در آمریکای دهه ۵۰ میلادی به اجرای کمدی زنده رو می آورد.

این مجموعه توانست جایزه امی بهترین سریال کمدی را دریافت کند و بازیگر ۲۷ ساله نقش اول آن یعنی ریچل برازنان هم توانست جایزه امی بهترین بازیگر را با خود به خانه ببرد. این سریال توانسته طرفداران زیادی پیدا کند و انتظار میرود استقبال خوبی از آن به عمل آید.

حال و هوای جنبش حقوق زنان در جشنواره امی

مدتی است که پس از رسوایی های مختلف در سینما، فعالین این حوزه توجه بیشتری به حقوق زنان میکنند و در این میان زنان مختلف پیشرو در دفاع از حقوق زنان شده اند. جشنواره امی نیز امسال مانند دیگر جشنواره‌ های هنر سینما و تلویزیون تحت تأثیر جنبش حقوق زنان و حقوق اقلیت‌ ها بود.

در همین راستا، مجریان این مراسم بارها درباره مسائلی مانند جنسیت باوری و بد رفتاری ها با زنان و اقلیت ها در صنعت سینما شوخی کردند و این معضلات را به چالش کشیدند. در جشنواره امسال بسیاری از رنگین پوستان در رشته‌های مخلتف نامزد جایزه شدند که در نهایت از میان آنها رجینا کینگ، روپول و تندی نیوتن توانستند جوایزی بدست آورند.

رویدادهای جالب این مراسم

در جشنواره امی امسال رویدادهای مختلفی اتفاق افتاد، یکی از آنها جمله تندی نیوتن بود که گفت: «من به خدا باور ندارم اما امشب می‌خواهم از او تشکر کنم.»، جالب اینجاست که او در جمله اش از ضمیر مونث (She) برای خدا استفاده کرد که به نوعی در راستای حمایت از حقوق زنان بود.

تندی نیوتن,جشنواره امی

تندی نیوتن پس از دریافت جایزه امی

رویداد جالب دیگر آن بود که گلن وایز، کارگردان تلویزیونی پخش زنده مراسم امی امسال روی صحنه از ژان اسوندسن،‌ دوست دخترش خواستگاری کرد و او هم درخواست آقای کارگردان را پذیرفت.

مراسم امی,جوایز امی

خواستگاری گلن وایز از ژان اسوندسن

اما برندگان اصلی جوایز امسال در رشته‌های مختلف عبارت بودند از:‌

بهترین سریال درام: بازی تاج و تخت ساخت «اچ‌.‌بی.او»، بهترین سریال کمدی: خانم میزل شگفت‌آور ساخت «آمازون»، بهترین سریال کوتاه: قتل جیانی ورساچه،‌ بهترین بازیگر مرد درام:‌ متیو ریز برای «آمریکایی‌ها»،‌ بهترین بازیگر زن درام: کلر فوی برای «تاج»، بهترین بازیگر مرد کمدی:‌ بیل هدر برای «بری»، بهترین بازیگر زن کمدی:‌ ریچل برازنان برای «خانم میزل شگفت‌آور».

همچنین ببینید:

شایعه: تهیه کننده فیلم Justice Leauge می خواهد مارک والبرگ نقش Green Lantern را بازی کند

Will Smith فیلم های Bad Boy 3 و Bright 2 را قبل از فیلم Suiside Squad 2 بازی می کند

نوشته نگاهی به جشنواره امی و اهدای جوایز در آن؛ باز هم پیشتازی سریال بازی تاج و تخت اولین بار در فیلیکسا. پدیدار شد.