Menu

کارگردان No Man’s Sky: مردم تقریبا همیشه در مورد مشکلات درست می‌گویند اما در ارائه راه‌حل برای رفع آنها خیر

به گزارش پردیس گیم و به نقل از PCGamesN، بازیکنان عنوان No Man’s Sky را در زمان عرضه به شدت مورد انتقاد قرار دادند اما با گذشت زمان این بازی با دریافت منظم بروزرسان‌ها و افزونه‌های ارتقا دهنده، توانست جامعه طرفداران پرشوری را بدست آورد. در توسعه عناوین در حال پیشرفت، بخشی از پروسه کار را گوش دادن به بازیکنان تشکیل می‌دهد و به گفته شان موری، کارگردان بازی، آنها در شناساندن مشکلات واقعی بازی به تیم سازنده فوق‌العاده عمل می‌کنند اما راهکار درستی برای رفع این مشکلات ارائه نمی‌دهند.

توضیحات موری در این رابطه: "بازیکنان در حالت عادی تقریبا همیشه در مورد مشکلات درست می‌گویند. این را همواره دیده‌ام. اما در مقابل تقریبا هیچوقت در ارائه راهکار برای حل مشکلات موفق نیستند یا اینکه هرگز نمی‌توانند بر سر یک راه‌حل مشخص با یکدیگر به توافق برسند. شرایط معمولا این چنین است "|از زبان یک طرفدار| سیستم موجودی‌تون (Inventory) رو دوست ندارم" و در ادامه در مورد چیزهای دیوانه کننده‌ای صحبت می‌کنند و از شما می‌خواهند که برای رفع آن مشکل، آن کارها را انجام دهید. بطور کلی چنین توضیحاتی (برای سازندگان) سودبخش نیستند."

"اما نتیجه این بحث‌ها مفید است چرا که ما مطمئن می‌شویم که آنها ویژگی خاصی (در مثال بالا سیستم موجودی) را دوست ندارند یا اینکه امکان خاصی را بیشتر از بقیه دوست دارند و چیزهایی را به شما نشان می‌دهند که برای ارتقا کیفیت بازی باید آنها را اضافه کنید. اما بهتر این است که دید گسترده‌ای نسبت به همه چیزهایی که مردم می‌گویند داشته باشید و بتوانید به عقب برگردید و اطلاعات اصلی را بررسی کرده، یکی از کارهای مورد علاقه ذهن کوچک برنامه‌نویس من همین است، و مشکل را رمزگشایی کنید."

در حالی که هر یک از بروزرسان‌های اصلی No Man’s Sky بر اضافه کردن یک ویژگی مهم جدید تمرکز دارد اما به گفته موری "تقریبا 70 درصد محتوای بروزرسان‌ها را چیزهایی تشکیل داده که طرفداران خواهانشان بودند." موری می‌گوید این بخش از امکانات بروزرسان‌ها برای بازیکنان جدید بی‌معنی هستند اما این همواره بخشی مهمی از تعامل با جامعه پرشور طرفداران بوده است.

هر چند که هدف ارائه این بروزرسان‌های کوچک بالا بردن آمار فروش No Man’s Sky نیست اما به گفته موری، این بروزرسان‌ها هم در نوع خود تاثیر گذار هستند.

"در جامعه طرفداران No Man’s Sky می‌بینیم که برخی افراد بازی را به دوستان خود پیشنهاد می‌کنند، "الان باید بازی رو تجربه کنی. الان، بهترین فرصت برای تجربه بازیه." ما به چنین مواردی زیاد بر خورده‌ایم. وقتی که تریلر Next منتشر شد، افراد زیادی سعی کردند توجه دوستان خود را به آن جلب کنند. این فوق‌العاده است."