Menu

گزارش ویژه: سونی، نینتندو و مایکروسافت در حال خارج کردن خط تولید خود از کشور چین هستند؛ آیا این سیاست باعث افزایش قیمت کنسول‌های نسل بعدی می‌شود؟

اگر در چند هفته گذشته متوجه نشده‌اید، بد نیست بدانید که طبق قوانین جدید دولت ترامپ محصولاتی که در چین تولید می‌شوند احتمالا 25 درصد تعرفه واردات شامل حال‌شان خواهد شد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از VG247، از همین رو 3 شرکت بزرگ صنعت بازی یعنی Sony ،Microsoft و Nintendo به صورت عمومی مخالفت و ایستادگی خود در برابر تعرفه‌های واردات را اعلام کردند و حتی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که این قوانین و تعرفه‌های جدید می‌تواند به فروش کنسول‌های بازی صدمه بزند. اکنون نیز به نظر می‌رسد که این 3 شرکت به دنبال راهی برای مهاجرت و خروج از چین هستند.

به گزارش روزنامه Nikkei، شرکت‌های Microsoft ،Sony و Nintendo قصد دارند تا بخشی از کسب‌وکار تولید کنسول خود را از چین خارج کنند؛ برخی از شرکت‌های بزرگ تولید PC نظیر HP ،Lenovo ،Asus و Dell نیز به دنبال پیگیری همین سیاست هستند.

یکی از کارکنان اجرایی زنجیره تولید در این مورد می‌گوید: "اکثریت صنعت با توجه به اهمیت بازار آمریکا، به دنبال بیرون بردن تقریبا 30 درصد از تولید خود به خارج از چین هستند؛ برای چنین شرایطی همه باید برنامه‌ای مناسب تدارک ببینند."

Microsoft به دنبال بردن تولید خود به تایلند یا اندونزی است و به گفته‌ی یکی از سخن‌گویان Nintendo، این شرکت نیز بخشی از خط تولید Switch را از چین خارج کرده و به کشور ویتنام خواهد برد. این انتقال تابستان امسال و در چند ماه‌ آینده رخ خواهد داد.

نکته مهم این است که هزینه‌های ساخت و تولید در چین بسیار پایین است و تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که این سیاست، می‌تواند باعث تغییر قیمت‌گذاری کنسول‌های نسل بعدی و افزایش قیمت آن‌ها شود.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.