Menu

نگاهی به نقدها و نمرات بازی Sea of Solitude؛ داستانی قدرتمند و تاثیرگذار پیرامون تنهایی

همان‌طور که احتمالا می‌دانید بازی ماجراجویی Sea of Solitude دیروز توسط شرکت EA عرضه شده و از همین رو نیز منتقدین شروع به نقد و بررسی بازی کرده‌اند.

Sea of Solitude یک بازی ماجرایی است که بازیکنان را به سفر شخصی و تنهایی‌های یک زن جوان می‌برد. در این عنوان شما باید از طریق قایق‌سواری، پیاده‌روی و حتی شناکردن در میان دنیای زیبا و در حال تکامل بازی، جایی که هیج چیز آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست، سفر کنید. هیولاها و مخلوقات مختلف زیادی با داستان‌های منحصر‌به‌فرد خود در بازی منتظر به چالش کشیدن شما هستند.

در زیر با هم برخی از نقدهای بازی را مرور می‌کنیم.

God is a Geek 95

Sea of Solitude یک داستان قدرتمند درباره تنهایی ارائه می‌دهد که به لطف سیک هنری عالی خود توانسته بیشتری تاثیر ممکن را بگذارد.

IGN Italia 85

Sea of Solitude یک ماجراجویی شخصی از تاریک‌ترین‌ راه‌های شخصیت وجودی ما است. شاید در ابتدا تجربه‌ای دردناک و زجرآور باشد ولی در آخر پیامی دلگرم‌کننده دارد: همدلی همه‌ی ما را نجات خواهد داد.

Eurogamer Italy 80

بازی در ارائه و نمایش مجموعه‌ای از مسائل واقعی و مهم قدرتمند، تکان‌دهنده و فوق‌العاده عمل می‌کند. Sea of Solitude درباره چیزهاییست که ما را تبدیل به انسان می‌کند.

Game Informer 75

Sea of Solitude به خوبی نشان می‌دهد که بیماری‌های روانی چگونه زندگی و رفتار خود افراد و هم‌چنین نزدیکان آن‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. Kay با درک‌کردن ارزش گوش‌دادن، پذیرش ضعف‌هایش، هم‌دردی با خانواده و فهمیدن اینکه همیشه نمی‌توان به راحتی و درستی همه‌ چیز را درست کرد، چیزهای زیادی درباره خود یا می‌گیرد.

GameSpot 70

داستان و نحوه‌ای که با آن به موضوعی جهانی و تقریبا درک‌نشده از زندگی ما می‌پردازد، بزرگ‌ترین نقطه قوت Sea of Solitude است. گیم‌پلی نیز در بهترین حالت قابل قبول و در بدترین حالت خسته‌کننده است ولی با این حال بازی هم‌چنان به خاطر تلاش‌های عالیِ سازندگان در روایت داستانی ناراحت‌کننده با شخصیت‌ها و دغدغه‌هایی قابل باور ارزش تجربه‌کردن را دارد. Kay می‌خواهد دلیل تبدیل شدنش به هیولا را پیدا کند و بازی از همین فرصت برای برای کاوش چیزهایی فراتر از خودِ بازی استفاده می‌کند. علیرغم برخی مشکلات، کنار گذاشتن Sea of Solitude تا زمانی که به پاسخ سوال‌های داستانی نرسیده باشید مشکل است.

IGN 65

Sea of Solitude دنیای زیبا و داستانی درگیرکننده ارائه می‌دهد ولی گیم‌پلی آن نمی‌تواند به اندازه کافی رشد کرده و به همین خاطر تجربه بازی تماما عالی و سرگرم‌کننده نمی‌شود.

Gameblog.fr 50

علیرغم وعده‌های زیبای سازندگان، ماجراجویی تک‌نفره Kay به اندازه‌ای قوی نیست که کاملا ما را تحت تاثیر قرار دهد؛‌مکانیک‌های بازی نیز گاهی قدیمی به نظر رسیده و مشکلات فنی هم اذیت می‌کند. ولی بازی هم‌چنان می‌تواند از طراحی هنری و موسیقی‌های بسیار خوب خود برای جلب نظر بازیکنان تا حدودی استفاده کند.

میانگین نمرات بازی در وبسایت متاکریتیک: 72


بازی Sea of Solitude هم‌اکنون برروی کنسول‌های PS4 و Xbox One و پلتفرم PC در دسترس است. در پایان لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.