Menu

گزارش: مایکروسافت همچنان بر روی یک دستگاه کم هزینه مخصوص استریم و xCloud کار می‌کند تا همزمان با Xbox Scarlett آن را عرضه کند

ما هنوز نمی‌دانیم مایکروسافت دقیقاََ برای نسل بعدی چه برنامه‌‎هایی دارد و گزارش جدید کمی اوضاع را گیج‌کننده می‌کند. اخیرا شایعه‌ای منتشر شد مبنی بر این که مایکروسافت تنها بر روی یک کنسول تمرکز کرده و شاهد کنسول قوی‌تر و ضعیف‌تر نخواهیم بود.(طبق شایعات قبلی کنسول قدرتمند با نام Anaconda شناخته می‌شود و ورژن ضعیف‌تر آن Lockhart نام داشت.) به طور کلی گزارشات خبر از لغو پروژه Lockhart می‌دادند.

حال اگرچه تیم توسعه سخت‌افزار مایکروسافت دیگر بر روی پروژه Lockhart کار نمی‌کند اما طبق گزارشات جدید، مایکروسافت بر روی توسعه دستگاهی دیگر تمرکز دارد تا کسانی که خواهان ورژن Anaconda کنسول Xbox Scarlett نیستند از بازی‌های نسل بعدی لذت ببرند. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از یکی از منابع داخلی مایکروسافت، "برد سمز"، شرکت مایکروسافت دستگاه استریم پروژه xCloud را توسعه می‌دهد. در حقیقت، لغو شدن Lockhart باعث شد تا دستگاه استریم مذکور اولویت بالاتری داشته باشد.

برد در این باره گفت:

"آن‌ها یک کنسول xCloud در برنامه دارند که به شدت کم هزینه است و با قیمت بسیار پایینی عرضه خواهد شد، یک دستگاه با تاخیر بسیار پایین که برای اتصال مستقیم به xCloud طراحی شده و تجربه بهتری از گیمینگ را برای بازیکنان به ارمغان می‌آورد. به این فکر کنید که Google Stadia چگونه کار می‌کند؟ – آن‌ها یک کنترلر دارند که مستقیماََ به یک روتر متصل می‌شود تا کیفیت بهتر و تجربه‌ای بی‌نقص‌تر را ارائه دهد – مایکروسافت نیز چیزی شبیه به این را ارائه خواهد داد، یک کنسول ابری مخصوص استریم که قدرت بسیار پایینی دارد اما تجربه بهتری را نسبت به یک تلویزیون هوشمند پیشنهاد می‌دهد. شما دقیقاََ شاهد یک Apple TV یا روتر نخواهید بود بلکه یک جعبه که به شما اجازه می‌دهد کنترلر خود را به آن متصل کنید و کنسول مستقیماََ به xCloud وصل می‌شود. اطلاعات بیشتری در دست ندارم اما شنیده‌ام که این پروژه همچنان مراحل تحلیل و توسعه را طی می‌کند.

پیشبینی می‌شود این کنسول مخصوص استریم قیمتی پایین‌تر از 100 دلار و به طور دقیق‌تر حدود 60 دلار قیمت داشته باشد.

نظر شما در این باره چیست؟