Menu

گزارش: Sony در نظر دارد تا استودیوهای بازی‌سازی جدیدی را خریداری نماید

طی یکی دو روز گذشته، روزنامه‌ی Wall Street گزارشی را درباره‌ی استراتژی Sony برای نسل آینده منتشر کرد؛ گزارشی که خبر از تمرکز این کمپانی بر روی محتویات انحصاری و رقابت با Microsoft می‌داد. با وجود احتمال عرضه‌ی هر دو کنسول نسل بعدی در اواخر 2020، می‌توان تشخیص داد که غول ژاپنی می‌خواهد PS5 را در بهترین شرایط ممکن به بازار عرضه کند.

حال به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Pushsquare، گزارشی جدید از سوی نشریه‌ی Nikkei منتشر شده است که نشان می‌دهد Sony خرید کمپانی‌های بازی‌سازی را در نظر دارد. به بیان بهتر، این گزارش می‌تواند به معنای خرید استودیوهای جدید توسط Sony و اضافه کردن آن‌ها به تیم‌های فرست‌پارتی خود نظیر سانتامانیکا و ناتی‌داگ باشد. این گزارش، برگرفته از حرف‌های رئیس Sony Interactive Entertainment اقای "جیم رایان" می‌باشد که باور دارد "در حال حاضر، محتوا از همیشه مهم‌تر است". هنگامی که شما به لیست بازی‌های انحصاری PS4 و موفقیت تجاری و هنری آن‌ها نگاه می‌اندازید، سخت است تا با حرف رایان مخالفت کنید.

با وجود خریداری شدن چند استودیو توسط Microsoft برای ساخت عناوین انحصاری برای پلتفرم Xbox ممکن است که Sony نیز تیم‌های جدیدی را برای ساخت بازی‌های انحصاری برای Playstation 5 به استودیوهای خود اضافه کند. رایان در این مورد می‌گوید:"ما به کمپانی‌هایی که به تازگی وارد صنعت گیم شده و خوشبینانه به بازار نگاه می‌کنند، خوش‌آمد گفته و قطعا پذیرای آن‌ها می‌باشیم. Sony Interactive Entertainment تجربه‌ای 25 ساله در صنعت گیم داشته و دارایی‌های یزرگی دارد."

آنطور که از شواهد پیداست، رقابت بین کمپانی‌های Sony، Microsoft و Nintendo در نسل بعد از همیشه نفس‌گیرتر خواهد بود. البته، حضور گوگل و پلتفرم Stadia را نیز نباید فراموش کرد. دیدگاه شما در مورد اهمیت محتوا و بازی‌های انحصاری چیست؟ آیا این موارد، دلیل اصلی خریداری شدن یک کنسول توسط شما هستند؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.