Menu

جدول فروش هفتگی بریتانیا منتشر شد؛ شکست خوردن کرش از ماریو

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Gameindustry، جدول فروش بریتانیا برای هفته‌ی منتهی به 29 ژوئن منتشر شد که بازی Super Mario Maker 2 موفق شد با شکست Crash Team Racing Nitro-Fueled صدرنشین شود. این عنوان انحصاری Switch بزرگترین لانچ شرکت Nintendo در سال 2019 لقب گرفت و در این راه، بازی New Super Mario Bros U Deluxe را پشت سر گذاشت. ظاهرا، انتشار Super Mario Maker 2 بر روی فروش سایر انحصاری‌های سوئیچ نیز تاثیر بسزایی داشته است. به این ترتیب، Mario Kart 8: Deluxe با افزایش فروشی معادل 39 درصد نسبت به هفته‌ی گذشته، از رتبه‌ی 8ام به رتبه‌ی 5ام صعود کرده و Super Smash Bros Ultimate نیز با رشد فروش 14 درصدی، بار دیگر به 10 بازی پرفروش بریتانیا راه یافته است. The Legend of Zelda: Breath of the Wild با افزایش فروشی 66 درصدی از رتبه‌ی 22ام به رتبه‌ی 11ام راه یافته است و فقط تعداد 28 واحد برای راهیابی به 10 بازی پرفروش نیاز داشت.

Bloodstained: Ritual of the Night با تجربه‌ی افزایش 60 درصدی فروش از جایگاه 17ام به جایگاه نهم رسیده است. همچنین، فروش نسخه‌ی سوئیچ بازی در هفته‌ی اول، بیش از مجموع فروش نسخه‌های PS4 و Xbox One بوده و Switch ثابت کرد که پلتفرمی موفق برای بازی‌های مستقل می‌باشد. Crash Team Racing Nitro-Fueled با وجود افت فروش 48 درصدی نسبت به قبل، اما تنها یک پله سقوط کرده و در رتبه‌ی دوم جای گرفته است.

F1 2019 علی‌رغم عدم قرارگیری در رتبه‌ی نخست (نسخه‌ی 2018 در هفته‌ی اول انتشار در صدر قرار گرفت)، اما فروشی مشابه نسخه‌ی قبلی را تجربه کرده است. F1 2019 موفق شد تا قبل از شروع فصل مسابقات F1 در دسترس قرار گیرد و احتمالا Codemasters امید داشته که بازی فروش بهتری را به دلیل این موضوع، تجربه کند.

انحصاری PS4 یعنی Judgement که اسپین‌آف مجموعه‌ی Yakuza محسوب می‌شود نیز به جایگاهی بهتر از چهارمی در هفته‌ی نخست عرضه دست نیافت. The Sinking City نیز کار خود را با رتبه‌ی دوازدهم آغاز کرد. دیگر بازی انحصاری ps4 یعنی Marvel's Spiderman از رتبه‌ی 19 به رتبه‌ی 39 تنزل پیدا کرد و تخفیف خوردن Assassin's Creed Odyssey، فروش آن را 136% افزایش داده و آن را از جایگاه 34 به 8ام پرتاب کرده است.

FIFA 19 نیز با کاهش فروش 75 درصدی از رتبه‌ی دوم به رتبه‌ی بیستم با کله سقوط کرده و دیگر بازی EA یعنی Anthem که هفته‌ی قبل در جایگاه دوم حضور داشت، از جدول خارج شده است.

البته باید گفت که تنها 4000 واحد فروش، رتبه‌ی چهارم را از رتبه‌ی چهلم جدا می‌کند. ظاهرا، نسخه‌های دیجیتالی روز به روز محبوب‌تر می‌شوند. جدول ده بازی پرفروش بریتانیا برای هفته‌ی منتهی به 29 ژوئن را در زیر مشاهده می‌کنید و لازم به ذکر است که در این رده‌بندی، تنها فروش نسخه‌های فیزیکی محاسبه می‌شود.

بازی این هفته هفته گذشته
Super Mario Maker 2 1 ورودی جدید
Crash Team Racing Nitro-Fueled 2 1
F1 2019 3 ورودی جدید
Judgement 4 ورودی جدید
Mario Kart 8 5 8
Red Dead Redemption II 6 5
Grand Theft Auto V 7 7
Assassin's Creed Odyssey 8 34
Bloodstained: Ritual of the Night 9 17
Super Smash Bros Ultimate 10 11