Menu

Square Enix: بازیکنان PC و کنسول‌ها به همین راحتی سرویس‌های ابری را نمی‌پذیرند

به‌نظر می‌رسد آینده صنعت بازی‌های ویدیویی با سرویس‌های ابری پیوند خورده باشد و به همین ترتیب صحبت‌های زیادی در رابطه با پلتفرم‌هایی مثل Stadia می‌شود. حالا که کنسول‌های نسل بعدی نزدیک هستند و PC هم در بهترین وضعیت خود قرار دارد، بعید است به این زودی‌ها خبری از فراگیر شدن گیمینگ ابری باشد. با این وجود، یوسوکه ماتسودا به عنوان رئیس Square Enix، می‌گوید زمانی که گیمینگ ابری مسیر اصلی این صنعت شود، احتمال نمی‌رود بازیکنان PC و کنسول‌ها به همین راحتی و به سرعت آن را بپذیرند.

به گزارش پردیس گیم، ماتسودا در مصاحبه‌ای با GamesIndustry راجع به چند موضوع صحبت کرد که شامل استریم بازی‌ها هم می‌شد. او گفت که امیدوار است تا Stadia از گوگل و xCloud از مایکروسافت موفق شوند ولی فکر نمی‌کند چنین اتفاقی بلافاصله رخ دهد:

"من بعید می‌دانم کسانی که با PC و کنسول‌ها بازی می‌کنند، به‌طور ناگهانی و راحت به محیط استریم بازی‌ها کوچ کنند. این را می‌گویم چون کنسول‌ها و PC در حال حاضر محیطی پایدار و بسیار خوب را برای بازی کردن ارائه می‌دهند. به همین دلیل و با در نظر گرفتن اینکه پلتفرم‌های ابری بدون هیچ پیش‌زمینه خاصی عرضه می‌شوند و هنوز مشخص نیست تجربه گیم‌پلی در آن‌ها به چه شکل است، بعید می‌دانم مردم به همین راحتی سراغ آن‌ها بروند.

اما در عین حال فکر می‌کنم مردم زیادی در دنیا صاحب یک کنسول یا PC نیستند اما همچنان به بازی‌های ویدیویی علاقه‌مند هستند. بسیاری از افراد گیم‌پلی بازی‌ها را در یوتیوب و Twitch تماشا می‌کنند. تعداد زیادی از افرادی که این بازی‌ها را از روش‌های ذکر شده می‌بینند، کنسول بازی یا PC ندارند ولی علاقه خاصی به تجربه آن‌ها دارند" (یکی از ویژگی‌های Stadia این است که می‌توان وارد یک بازی که در حال تماشای آن از طریق یوتیوب هستید شد).

ماتسودا گفت این قابلیت جدید Stadia که بتوان عنوانی که در یوتیوب مشاهده می‌کنیم را بخریم، ممکن است نوع جدیدی از مصرف کننده را جذب کند که پیش از این وجود نداشتند:

"آن‌ها به دلیل نداشتن PC یا کنسول، مصرف‌کنندگانی هستند که پیش از این به آن‌ها دسترسی نداشتیم ولی حالا قادر به انجام این کار هستیم."

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا شما هم معتقدید مدت زیادی طول می‌کشد تا مردم خود را با سرویس‌های استریم بازی‌ها وقف دهند؟ لطفا دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید.