Menu

سازنده Gears 5 در مورد پروژه‌های آینده: احتمال ساخت IP جدید وجود دارد

اگرچه سری Gears of War توسط Epic Games خلق شد اما پس از این که مایکروسافت حق ساخت این فرنچایز را از آن‌ها خریداری کرد، استودیوای با نام The Coalition را پایه‌گذاری و وظیفه توسعه این سری را به آن‌ها محول کرد. این شیوه عملکرد را در مورد سری Halo نیز انجام دادند و 343Industries را تنها برای ساخت بازی‌های Halo تشکیل دادند. استودیو‌هایی مانند The Coalition،343Industries و Turn 10 همیشه تک بعدی عمل کردند و یک فرنچایز خاص را توسعه دادند، آیا با خرید استودیوهای بیشتر مایکروسافت می‌تواند وظیفه ساخت IPهای جدید را به آن‌ها بدهد؟

خب حداقل درمورد The Coalition می‌توانیم بگوییم که چنین امکانی وجود دارد. اخیرا رئیس این استودیو، "راد فرگوسن"، در گفت و گویی با IGN در مورد توسعه پروژه‌های جدید صحبت کرد. IGN از او پرسید که "آیا The Coalition روزی یک IP کاملا جدید را توسعه خواهد داد؟" او در جواب گفت: "هرگز نگو هرگز." او در ادامه گفت که هدف اصلی و ماموریت نهایی The Coalition مراقبت و گسترش سری Gears می‌باشد و اگرچه در حال حاضر با توسعه سه بازی مختلف از این سری(Gears 5،Gears Tactics و Gears POP) تمامی تمرکز خود را بر روی این فرنچایز گذاشته‌اند اما چنین چیزی باعث نمی‌شود در آینده فقط به Gears محدود شوند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از IGN، فرگوسن در این باره گفت:

"این یک جواب افتضاح است اما 'هرگز نگو هرگز'. ما The Coalition هستیم و از همان ابتدا خواهان این بودیم که نام ما با این فرنچایز گره بخورد. ما به Turn 10 و 343 نگاه کردیم و با خود گفتیم که 'خب این استودیوها به فرنچایزهای مختلف پایبند هستند' و بنابراین ما به Gears of War روی آوردیم اما این بدان معنی نیست که ما کارهای دیگر را امتحان نکنیم."

"وقتی من در سال 2014 به استخدام در آمدم و وظیفه کارگردانی بازی‌های Gears را قبول کردم، هیچوقت فکرش را نمی‌کردم که یک بازی موبایل pop توسعه دهم، بنابراین آینده قطعی نیست اما یکی از کلیدهای اصلی نگهداری خلاقیت و استعدادهای بالقوه کار کردن بر روی پروژه‌های مختلف است. در حال حاضر تنها Gears را در ذهن داریم اما چنین چیزی می‌تواند تغییر کند. مدیاهای مختلف وجود دارند که می‌توان از آن‌ها الهام گرفت."

Gears 5 در تاریخ 10 سپتامبر(19 شهریورماه) برای دو پلتفرم PC و Xbox One منتشر خواهد شد.

نظر شما در این باره چیست؟