Menu

Xbox Scarlett موجب تغییر سیاست مایکروسافت در قبال ID@Xbox نخواهد شد

در دهه گذشته شاهد عناوین مستقل متعددی بودیم که موفقیت‌های بزرگی بدست آوردند و حتی نسبت به بسیاری از بازی‌های AAA خلاقیت بیشتری در گیمپلی،طراحی و داستان ارائه دادند، چنین ویژگی‌های باعث شد تا ناشران مختلف از این سازندگان حمایت کنند. برنامه ID@Xbox یکی از این پروژه‌های حمایتی می‌باشد که توسط مایکروسافت شکل گرفت. این برنامه در طول این سال‌ها سبب موفقیت عناوین مستقل زیادی شده و با حمایت از آن‌ها نظر بازیکنان را نیز به جود جلب کرده است.

مایکروسافت با کنسول Xbox Scarlett باید به طور همزمان بر روی چند موضوع مختلف تمرکز کند. Game Pass و عناوین فرست-پارتی موضوعاتی هستند که مایکروسافت نمی‌تواند به سادگی از کنار آن‌ها عبور کند و در این میان xCloud(سرویس ابری مایکروسافت) نیز نیاز به توجه دارد اما آیا تمام این‌ها باعث تخریب رابطه با سازندگان مستقل خواهد شد؟ با توجه به مدیر عامل ID@Xbox، "کریس چارلا"، چنین چیزی رخ نخواهد داد.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از GamingBolt، او در مصاحبه‌ای با Eurogamer به بازیکنان اطمینان داد که استراتژی مایکروسافت در مورد ID@Xbox با ورود Xbox Scarlett به بازار تغییر نخواهد کرد.

چارلا در جواب این سوال که "آیا عملکرد ID@Xbox با عرضه Xbox Scarlett ادامه خواهد یافت؟" گفت:

"بله قطعاََ، هیچ برنامه‌ای برای تغییر آن وجود ندارد. هدف اصلی ما در آغاز این پروژه به قدرت قبلی خود باقی است و این هدف چیزی نیست جز آسان کردن کار سازندگان مستقل. اگر ما بتوانیم کار را برای آن‌ها ساده‌تر کنیم، آن‌ها محتویات جذاب و خوبی به همراه خود به پلتفرم ما خواهند آورد، در نتیجه ما محتویاتی گسترده و متفاوت خواهیم داشت و به دنبال آن بازیکنان نیز خوشحال خواهند بود."

با در نظر گرفتن موفقیت ID@Xbox و این که چه بازی‌های مهمی در طول این سال‌ها از طریق این ویژگی منتشر شدند، منطقی به نظر می‌رسد که مایکروسافت این روند را در نسل بعد نیز ادامه دهد.

نظر شما در این باره چیست؟