Menu

توسعه‌دهنده Zombie Army 4 در مورد عرضه انحصاری بازی خود بر روی فروشگاه Epic: نارضایتی چند نفر لزوما بد نیست، Epic برای مقابله با سلطه Steam بهترین کار را انجام می‌دهد

در جریان کنفرانس PC Gaming Show در رویداد E3 2019 شرکت Rebellion جدیدترین قسمت از سری شوتر همکاری محور Nazi Zombie Army را با عنوان Zombie Army 4: Dead War معرفی کرد. در این کنفرانس تریلری سینمایی از این بازی به نمایش درآمد و عرضه آن در سال آینده میلادی، بر خلاف درخواست طرفداران مبنی بر تجربه بازی بر روی Steam، به صورت انحصاری بر روی Epic Games Store را تایید کرد.

Zombie Army 4 اولین عنوان از این سری بازی و در واقع اولین ساخته Rebellion است که به صورت انحصاری بر روی فروشگاه Epic عرضه می‌شود. این اولین عنوانی نیست که انحصاری شدن آن برای فروشگاه Epic جنجال آفرین شده و قطعا آخرین بازی هم نخواهد بود اما سوال این است که با وجود بازخوردهای منفی بازیکنان، چرا سازندگان همچنان چنین کاری را انجام می‌دهند؟

به گزارش پردیس گیم، وبسایت PC Gamer در این رابطه با مدیر عامل Rebellion و کارگردان ارشد Zombie Army 4 یعنی جیسون کینگلی مصاحبه‌ای را انجام داده است. این مدیر اجرایی از عدم علاقه بسیاری از بازیکنان به فروشگاه Epic باخبر است اما باور دارد که قرار دارد انحصاری Zombie Army 4 در نهایت به سود آنها تمام خواهد شد و خشمگین شدن طرفداران اتفاق مثبتی است.

کینگلی در این رابطه گفت: "برخی افراد استراتژی Epic را نمی‌پسندند و من می‌دانم چرا، اما اینکار به نفع پروژه ما تمام شده است. این به شدت به نفع ما است… آنها از نظر بازاریابی بسیار بیشتر از کاری خودمان به تنهایی می‌توانستیم انجام دهیم، حمایت‌مان کرده‌اند، بنابراین تجربه بسیاری خوبی بوده است." ایشان در ادامه تایید کرد که نسخه PC عنوان Zombie Army 4، مشابه قراردادهای Epic با دیگر عناوین، به مدت یک سال در انحصار Epic Games Store خواهد بود.

در حالی که تصمیم سازندگان مبنی بر عرضه عناوین خود به صورت انحصاری بر روی Epic همواره موجب نارضایتی افرادی شده که خواهان تجربه بازی‌های PC بر روی Steam هستند اما کینگلی معتقد است که این مسئله هم می‌تواند به نفع بازی و تیم سازنده تمام شود.

"شاید نارضایتی اندک افراد لزوما بد نباشد چرا که این مسئله توجه‌ها را به سمت شما جلب می‌کند. یکی از چالش‌های پیشِ‌روی ما بعنوان یک استودیو بازی‌سازی، که چالش همه استودیوهای مستقل و هر کسی که پول کافی برای تبلیغ و بازاریابی عنوان خود در اختیار ندارد نیز هست، کشف شدن است." جیسون کینگلی در ادامه گفت که یکی از بهترین کارهایی که Epic می‌تواند برای مقابله با سلطه Steam انجام دهد "ارائه عناوین انحصاری است".

PC Gamer در ادامه این مصاحبه به تناقض‌گویی کینگلی هم اشاره داشته است. مدیر عامل Rebellion اخیرا در مصاحبه با وبسایت MCV به مخالفت با انحصاری کردن بازی‌ها بر آمده و از بابت واکنش طرفداران نسبت به این عمل ابزار نگرانی کرده بود.

نظر شما در مورد اظهارات جیسون کینگلی چیست؟