Menu

طراحی سیستم تار اندازی Marvel’s Spider-Man حدود 3 سال زمان برده است

سیستم تار اندازی، یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش‌های بازی تحسین شده‌ی Marvel’s Spider-Man بود که طراحی فوق العاده‌ی آن باعث خلق لحظات ناب و لذت بخشی در این عنوان می‌شود. درست است که این بازی یک داستان فوق العاده داشت و طراحی دنیای جهان باز بسیار خیره کننده بود و جلوه‌های بصری آن هم بسیار زیبا بودند؛ اما اگر سیستم تار اندازی یک بازی بر اساس اسپایدر من بد باشد، در حقیقت تمام زحمت‌های سازندگان در بخش‌های مختلف زیر سوال می‌روند و بازی را تبدیل به یک عنوان بد می‌کند. تار اندازی یکی از بهترین بخش‌های Marvel’s Spider-Man بود و قطعا تعجبی ندارد که بفهمیم کار و زحمت زیادی صرف آن شده و مدت زمان سه سال بر روی آن کار شده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Comic Book، در جریان مصاحبه‌ای در رویداد Gamelab 2019 که در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شده بود، کارگردان این بازی، ریان اسمیت (Ryan Smith) در رابطه با توسعه‌ی این بازی انحصاری کنسول PlayStation 4 صحبت کرد و کمی هم در رابطه با ساخت سیستم تار اندازی این عنوان اطلاعات داد. طبق گفته‌ی اسمیت، این سیستم، اولین چیزی بود که تیم توسعه‌ی آن شروع به ساختن آن کار کرد و کار ساخت کامل آن تا اواخر روند توسعه‌ی بازی، یعنی در حدود سه سال، طول کشید.

جالب است بدانید که تیم توسعه‌ی این بازی، در ابتدا سیستم تار اندازی آن را بر اساس یک سیستم مبتنی بر فیزیک طراحی می‌کرد، اما این کار بیش از حد عذاب آور بود. به طور مثال، یکی از مشکلات آن‌ها این بود که بازیکن دائما در طول تجربه‌ی خود به ساختمان‌ها برخورد می‌کرد که این زیاد جالب نبود و مناسب اسپایدر من هم نبود. این کار همچنین کار ساخت قابلیت راه رفتن بر روی دیوار را سخت می‌کرد، پس در نهایت استودیوی Insomniac Games تغییراتی بر روی آن انجام داد تا که نهایتا به این بازی‌ای که هم اکنون در دسترس است، تبدیل شد.

همچنین کار چرخیدن از گوشه‌های ساختمان‌ها هم حتی برای افراد خبره و بسیار حرفه‌ای نیز خیلی سخت بود، پس استودیوی Insomniac تصمیم گرفت تا به جای طراحی یک سیستم کنترل خیلی دقیق، شاهد یک سیستم راحتتر و ساده در آن باشیم.

اسمیت همچنین در این رابطه می‌گوید: "اضافه کردن یک دوربین واضح و مناسب که در مواقع تاب خوردن با تارها، یا موقع شیرجه‌ها واقعا احساس مرد عنکبوتی بودن را بکنید، ما چگونه می‌توانیم چنین چیزی را بسازیم.؟ تمام این‌ها در مدت 2 تا 3 سال انجام شد و ما تمام موارد مناسب این بازی را از طریق نمونه‌های اولیه‌ای که ساخته بودیم، طراحی کردیم."

بازی Marvel’s Spider-Man هم اکنون به صورت انحصاری برای کنسول PlayStation 4 در دسترس است. نظر شما راجع به این بازی چیست؟