Menu

کارگردان هنری Borderlands 3: این بازی بدون Battleborn به چنین سطحی از کیفیت نمی‌رسید

بازی Boderlands 3، یکی از مورد انتظارترین عناوین سال جاری است که بسیاری از بازیکنان برای تجربه‌ی آن لحظه شماری می‌کنند. قاعدتا در ساخت این بازی، توسعه دهندگان از تجربیات و درس‌هایی که از ساخت نسخه اول و دوم Borderlands و دیگر نسخه‌های این سری به دست آورده‌اند، استفاده می‌کنند. اما با اینحال طبق گفته‌ی اسکات کستر (Scott Kester)، کارگردان هنری استودیوی Gearbox، بازی Battleborn که با واکنش‌های آنچنان مثبت و خوبی رو به رو نشد، یکی از عناوینی است که در حال شکل دادن Borderlands 3 است و بدون آن این بازی به چنین سطحی از کیفیت نمی‌رسید.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Comic Book، کارگردان هنری این عنوان مصاحبه‌ای با وب سایت Metro Game Central انجام داده است و در آن، درباره‌ی بازی Borderlands 3 و وضعیت توسعه‌ی آن صحبت کرده است. یکی از سوال‌هایی که از کستر پرسیده شد که قطعا سوال بسیاری از افراد است، این بود که چرا ساخت Borderlands 3 این همه سال طول کشیده و مدت زمان زیادی برای معرفی آن صبر کرده‌ایم؟ نسخه‌ی دوم Borderlands در سال 2013 عرضه شد، اما طبق گفته‌ی کستر، تیم آن‌ها آماده نبود تا دقیقا بعد از ساخت دو نسخه‌ی اول این سری، به سراغ توسعه‌ی نسخه‌ی سوم مجموعه برود.

او در این رابطه به وب سایت Metro Game Central گفت: "خیلی خب، ما ابتدا نسخه‌ی اول این سری را ساختیم و سپس بعد از آن مستقیما به سراغ ساخت نسخه‌ی دوم رفتیم. من در طول ساخت هر دوی این بازی‌ها حضور داشتم و دیدم که تیم ما واقعا خسته شده بود و ما از خود می‌پرسیدیم که آیا باید یک بازی دیگر بسازیم؟ و ما این را نمی‌خواستیم، ما به یک استراحت احتیاج داشتیم. چون که اگر استراحت نمی‌کردیم و وقفه‌ای در ساخت بازیمان به وجود نمی‌آمد، فکر می‌کنم نمی‌توانستیم بازی خوبی بسازیم."

کستر ادامه داد که ساخت بازی Battleborn به نوعی برای آن‌ها یک استراحت بود، عنوانی که شرکت 2k اجازه‌ی ساخت آن را داد بود و ساخت آن، قطعا یکی از دلایلی بوده که بازی Borderlands 3 بتواند به این سطح از کیفیت برسد.

او در این رابطه گفت: "به لطف شرکت 2K، ما توانستیم بازی Battleborn را بسازیم و یک تجربه‌ی جدید را که می‌خواستیم، داشته باشیم، ما فقط می‌خواستیم با یک پالت نو نقاشی کنیم و احتمالا در آینده هم بخواهیم چنین کاری را باز هم انجام دهیم. در نهایت ما آن بازی را ساختیم و راستش را بخواهید، اگر ما آن را نمی‌ساختیم هیچ وقت عنوان Borderlands 3 به چنین سطحی از کیفیت نمی‌رسید و انقدر خوب به نمی‌آمد. آن بازی باعث شد تا ما بتوانیم راجع به چیزها کمی متفاوت‌تر فکر کنیم."

Battleborn نتوانست موفق ظاهر شود و آن تجربه‌ای نبود که از استودیوی Gearbox انتظار می‌رود. این عنوان که در سال 2016 عرضه شد، یک بازی شوتر قهرمان محور بود که در مقابلش بازی شرکت Blizzard یعنی Overwatch قرار داشت که موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین بازی سال شد.

عنوان مورد انتظار Borderlands 3 برنامه ریزی شده تا در تاریخ 13 سپتامبر (22 شهریور) برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One عرضه شود. نظر شما در این رابطه چیست؟