Menu

گزارش جدید به بازه زمانی عرضه PS5 اشاره دارد

شرکت سونی هنوز به طور رسمی تاریخ عرضه PS5 را مشخص نکرده و ما حتی یک بازه زمانی رسمی هم نداریم. با این وجود می‌دانیم که کنسول رقیب این شرکت یعنی Xbox Scarlett در تعطیلات 2020 و به احتمال زیاد ماه نوامبر(آذر سال 1399) عرضه خواهد شد و حالا گزارش جدید نیز اشاره دارد سونی هم کنسول بعدی خود را برای همین تاریخ در نظر گرفته است. به گزارش پردیس‌گیم و با توجه به تحلیل‌ها، آنالیزگران زیادی هستند که همین تاریخ را برای عرضه کنسول نسل بعدی سونی پیش‌بینی کرده‌اند اما در این بین چند تحلیلگر دیگر هم وجود دارند که طبق نظر آن‌ها، این کنسول تا سال 2021 روانه بازار نخواهد شد.

متاسفانه این گزارش اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری در مورد تاریخ عرضه در اختیار ما نمی‌گذارد اما از آن‌جایی که Scarlett نیز تعطیلات سال آینده را هدف خود قرار داده است، بعید نیست که شاهد ارائه رقیب آن نیز در همین دوره باشیم.

همانطور که می‌دانید، PS4 و Xbox One نیز در بازه زمانی نزدیک به هم عرضه شدند. PS4 در تاریخ 15 نوامبر 2013 و Xbox One در تاریخ 22 نوامبر همان سال روانه بازار شدند اگرچه چنین چیزی درباره PS3 و Xbox 360 رخ نداد و این دو کنسول با فاصله یک ساله در دسترس بازیکنان قرار گرفتند. به بیان دیگر سابقه عرضه این سیستم‌ها با فاصله زمانی نزدیک به هم وجود دارد اما چنین چیزی حتمی نیست.

به احتمال زیاد هر دو کنسول نسل بعدی در بازه زمانی کوتاهی نسبت به یکدیگر در بازار عرضه شوند و حدس ما این است که حتی در یک ماه در دسترس قرار گیرند. در حال حاضر احتمالاََ تاریخ دقیق مد نظر دو شرکت سازنده نیست و تنها یک بازه کلی را هدف قرار داده‌اند.

هر چه سونی بیشتر در مورد PS5 سکوت کند، افراد بیشتری فکر می‌کنند که این کنسول برای عرضه در سال 2021 در نظر گرفته شده است اما چنین چیزی محتمل به نظر نمی‌رسد. اول از همه بعید است که هیچ کدام از کنسول‌ها سنت عرضه در تعطیلات را زیر پا بگذارند و از طرف دیگر اگر PS5 برای سال 2021 در نظر گرفته شده‌ است، بنابراین چرا سونی باید به این زودی اطلاعاتی در مورد سخت‌افزار آن منتشر کند. برخی عقیده دارند به دلیل عملکرد فوق‌العاده PS4، سونی خواهان طولانی‌تر کردن نسل حاضر است اما بعضی وقتها بازار شرکت‌ها را مجبور به عرضه محصول جدید خود می‌کند. احتمالاََ Nintendo کنسول بعدی یا ورژن جدیدی از Switch را عرضه خواهد کرد، Stadia در دسترس قرار خواهد گرفت و Xbox Scarlett نیز در تعطیلات روانه بازار خواهد شد و سونی چاره‌ای جز عرضه کنسول خود نخواهد داشت.

نظر شما در این باره چیست؟