Menu

استراتژی Sony برای PS5: جلب رضایت گیمرهای هاردکور، تمرکز بر روی بازی‌های انحصاری و رقابت با Microsoft

با وجود احتمال عرضه‌ی PS5 در سال آینده‌ی میلادی، تاکنون، Sony اطلاعاتی را در مورد راه و روشی که برای نسل بعدی کنسول‌ها پیش می‌گیرد، به اشتراک گذاشته است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Pushsquare، روزنامه‌ی Wall Street گزارشی را منتشر کرده است که جزئیاتی را در مورد استراتژی Sony برای نسل نهم کنسول‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد.

طی نشستی که اخیرا برگزار شده است،ظاهرا، رئیس شرکت Sony آقای "کنیچیرو یوشیدا" PS5 را "محصولی خاص و بکر" نامیده است و این کنسول را در درجه‌ی اول، برای بازار گیمینگ هاردکور دانسته است. واضح است که Sony می‌خواهد جامعه‌ی کاربری فعلی خود بر روی PS4 را حفظ کرده و ضمن انجام این کار، مخاطبان بیشتری را نیز به خود جذب کند. برای به مقصود رسیدن این هدف، Sony قصد دارد تا به روابط خوب خود با شرکت‌های ثردپارتی بزرگ صنعت گیم مانند Rockstar برای انتشار محتویات انحصاری ادامه داده و همزمان، بازی‌های انحصاری بلاک باستر را نیز روانه‌ی بازار کند.

همانند PS4، کنسول PS5 نیز نقشی کلیدی در کسب و کار Sony خواهد داشت. به این ترتیب، Sony در نسل آینده نیز Microsoft و Xbox Scarlett را رقیب اصلی خود می‌بیند. البته، غول ژاپنی از خطر پلتفرم استریمینگ Google Stadia و پتانسیل آن نیز آگاه است اما Sony فکر می‌کند که دنیا هنوز برای استریمینگ گیم آماده نیست. در رابطه با اینکه Sony روابط نزدیک با ناشران بزرگ را برای نسل بعد نیز در نظر دارد، یکی از سخنگویان شرکت گفته است که در حالی که Sony برای PS5 از استودیوهای مستقل و کوچک(همانند Pixelopus) و کار کردن با آن‌ها استقبال خواهد کرد، اما کمپانی فکر می‌کند که این عناوین بلاک‌باستر با بودجه‌ی بالا هستند که مردم بخاطر آن‌ها، کنسول‌ها را خریداری می‌کنند. به همین دلیل، PS5 میزبان بازی‌های انحصاری متعددی خواهد بود.

استراتژی‌های مذکور کاملا با عقل جور در می‌آیند. Sony در این نسل اختلاف فاحشی را با رقیبان ایجاد کرد و بخش عمده‌ی این پیروزی به دلیل انتشار عناوین و محتویات انحصاری بر روی PS4 بود. دیدگاه شما درمورد استراتژی‌های Sony برای نسل بعد چیست؟ آیا با آن‌ها موافق می‌باشید؟