Menu

وزیر دفاع روسیه: Metal Gear یک پروژه شست و شوی مغزی آمریکایی است

شرط می‌بندم که نمی‌دانستید بازی Metal Gear یک پروژه اطلاعاتی آمریکایی است. اگرچه با یک بازی ویدیویی طرف هستیم اما اول و مهم‌تر از همه این یک پروژه اطلاعاتی و گمراه‌کننده مردم می‌باشد که برای شست و شوی مغزی افراد جامعه به کار می‌رود. مدرک ما چیست؟ هیچ مدرکی جز صحبت‌های یک وزیر دفاع روسی وجود ندارد. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Comicbook، چندی پیش وزیر دفاع روسی، "آندری کارتاپولوف"، در میزگرد پارلمانی به این نکته اشاره کرد که بازی‌های معروفی مانند Metal Gear، توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا بودجه بندی و خلق شده‌اند با این هدف که "آگاهی عموم را گمراه و خدشه‌دار کنند، مخصوصاََ افراد حوان را".

کارتاپولوف در این باره گفت:

"پروژه‌های خاص سرویس‌های آمریکایی مانند Metal Gear و RuNet Echo در حال تعبیه شدن هستند با این هدف که به صورت مستقیم آگاهی عموم مردم را گمراه کنند، مخصوصا قشر جوان جامعه را."

کارتاپولوف در ادامه به این نکته اشاره کرد که چنین پروژه‌های طراحی شده‌اند تا فعالیت‌های اعتراضی را تحریک کنند و افراد جوان جامعه را به سمت احساسات ضد اقتداری بکشانند. این که تئوری این شخص از کجا می‌آید نامشخص است اما به وضوح می‌توان دید که دولت روسیه چیزی را می‌داند که بقیه ما نمی‌دانیم.

همانطور که می‌‎دانید، Metal Gear حتی توسط آمریکایی‌ها یا در کشور آمریکا ساخته نمی‌شود بلکه این سری اکشن ماجراجویی توسط "هیدئو کوجیما" در ژاپن توسعه یافته است.

در نسخه‌های اولیه سری Metal Gear شاهد محتویات ضد آمریکایی هم بودیم که در ادامه تغییرات کلیدی در داستان و پیشروی رخ داد. در حالی که سری با اشارات و محتویات سیاسی زیادی شکل گرفته اما هیچوقت به طور مستقیم به اطلاعات دقیق در واقعیت بر نخورده‌ایم.

نظر شما در این مورد چیست؟