Menu

چرا Respawn به جای Frostbite و Source Engine از Unreal برای ساخت Star Wars Jedi: Fallen Order استفاده می‌کند؟

عنوان Star Wars Jedi: Fallen Order بازی بعدی استودیوی Respawn است، تیمی که سری Titanfall را در کارنامه‌ی خود به ثبت رسانده. بازی‌های Titanfall همگی به وسلیه‌ی Source Engine ساخته شده بودند بنابراین بازیکنان دوست دارند بدانند چرا Respawn تصمیم گرفته از موتور گرافیکی Epic برای این Star Wars جدید استفاده کند. خوش‌بختانه، کارگردان بازی یعنی Stig Asmussen و مدیر عامل استودیو وینس زامپلا (Vince Zampella) توضیح داده‌اند که علت استفاده از این موتور گرافیکی به خصوص چیست.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از dsogaming، استیگ مدعی شده وقتی درحال جمع‌آوری افراد تیم برای ساخت پروژه‌ای جدید بوده (که در آن زمان ربطی به Star Wars نداشته) مجبور بوده‌اند یک بازی را از ابتدا طراحی کرده و با در نظر گرفتن شرایط مختلف به نظر Unreal Engine 4 انتخاب بهتری بوده.

«چند گزینه‌ی دیگر نیز روی میز داشتیم و یادآوری می‌کنم، ما آن زمان بخشی از EA نبودیم، پس Frostbite حتی جزو راه‌حل‌های پیشنهادی نبود، بنابراین شروع به کار کردن با آن (Unreal Engine 4 ) کردم و با خودم گفتم؛ "وای، این واقعاً برای یک توسعه‌دهنده‌ی دست تنها قدرتمند است، فکر کن یه تیم کامل چه کاری می‌تواند از آن بکشد". اینطور شد که به کارمان ادامه دادیم و خیلی هم از این تصمیم راضی هستیم.»

وینس زامپلا هم گفته‌های استیگ را تأیید کرده و اظهار داشته استخدام و سر هم کردن اعضای تیمی که آشنایی با نحوه‌ی کار Unreal Engine 4 داشتند نسبت به سایر موتورهای گرافیکی مثل Source Engine راحت‌تر بوده.

«می‌دانید، برای تیم منطقی به نظر می‌آمد. می‌خواستیم یک تیم جدید دست و پا کنیم. راحت‌تر بود تا افرادی پیدا کنیم که تجربه‌ی کار با Unreal Engine 4 را داشته باشند، این موتور گرافیکی با چیزهایی که به دنبال آن بودیم هم‌خوانی داشت و دیگر نیازی نبود اعضا سعی کنند با Source Engine سازگاری پیدا کنند. با در نظر گرفتن تمام گزینه‌هایی که در دسترس داشتیم این انتخابی بود که تیم احساس کرد می‌تواند بهترین راه‌حل باشد.»

جالب است که فهمیدیم استیگ و زامپلا پس از پیوستن Respawn به Electronic Arts مجبور به کار کردن با Frostbite نبوده‌اند و حتی اگر Frostbite هم بین گزینه‌ها بوده، تیم توانسته با ارزیابی خود تصمیم بگیرد که کدام موتورگرافیکی برای آماده کردن بازی بهترین است.

Star Wars Jedi: Fallen Order درحال حاضر برای عرضه در 24 آبان ماه برنامه‌ریزی شده.