Menu

راهنمای Sekiro: Shadows Die Twice؛ قسمت آخر

در قسمت آخر راهنمای بازی Sekiro: Shadows Die Twice به بررسی مناطق پایانی بازی یعنی Sunken Valley و Fountainhead Palace می‌پردازیم.

چگونه به Sunken Valley و Under-Shrine Valley Idol برسیم؟

شما از طریق منطقه Ashina Castle به Sunken Valley می‌رسید. از Old Grave idol در Ashina Castle به سمت پل بروید، جایی که می‌توانید به صورت دزدکی به حرف‌های دو تا از دشمنانتان گوش دهید و در منطقه برفی توسط میمون‌ها مورد حمله قرار خواهید گرفت. جلوتر، شما به یک آرامگاه می‌رسید و می‌توانید از طریق قلاب، خودتان را به بالای صخره رسانده و از آنجا به پایین پریده و به Under-Shrine Valley idol برسید.

از Under-Shrine Valley idol به سمت تپه بپرید و در راه از صخره آویزان شوید، جایی که یک نوع جدید از دشمنان با اسلحه Rifle ایستاده‌ است. پشت سر او، به سمت چپ بروید و از شاخه درختی که بالای سرتان است، آویزان شده و پس از آن خودتان را به شاخه بعدی درخت برساند، جایی که یک دشمن دیگر با Rifle ایستاده است.

از آن بلندی به سمت راست رفته و خودتان را بیندازید تا به صخره پایینی برسید. مسیر را ادامه دهید تا به یک دیوار برسید. سپس از آن دیوار بالا بروید. پس از آن، وارد یک محوطه می‌شوید که تعداد زیادی از دشمنانتان را آنجا می‌بینید و همچنین Sunken Valley idol را نیز آنجا پیدا می‌کنید.

بخش Gun Fort Idol

از Sunken Valley idol به نظر می‌رسد که یک مسیر بن‌بست است، اینجا در ابتدا مشخص نیست که باید به کدام مسیر بروید. درست در کنار Sunken Valley idol بایستید و روی صخره قرار بگیرید. به صخره‌ای که در پایین قرار دارد نگاه کنید و چند بلندی را در آنجا می‌بینید – آن جایی است که باید بروید! به پایین بر روی صخره بپرید و زمانی که مشغول سقوط آزاد هستید، چند شاخه درخت را بگیرید.

اکنون مسیر کمی واضح‌تر می‌شود و در ادامه مسیر با مینی‌باس Snake Eyes Shirafuji روبه‌رو می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم فعلا از دست آن فرار کرده و به سمت چپ او و به سمت Gun Fort بروید. بعدا می‌توانید برگردید و به‌صورت مخفیانه او را از پای در آورید. وقتی برای بار اول این باس را ببینید، امکان مخفیانه کشتنش وجود ندارد.

حالا یک دژ مسلح به تعداد زیادی تک‌تیر‌انداز در مسیر خود دارید که در حال شلیک هستند. برای فرار کردن و دور شدن از آن‌ها باید بدوید و در همین حین بالا و پایین بپرید تا از پل بگذرید. باید مواظب باشید در قسمت خالی پل نیفتید. سپس با گذشتن از این پل به وسیله قلاب خود به بالای کوه بروید.

اگر نمی‌خواهید حالا و در شرایط‌ کنونی با تمامی دشمنان دست و پنجه نرم کنید، تنها نیاز است بدوید و از آن‌ها رد شوید. در درون دژ و در تونلی تاریک Gun Fort Idol را پیدا خواهید کرد.

بخش Riven Cave Idol

بعد از آن و در اتاق با مینی‌باس The long-arm Gentipede Giraffe رو‌به‌رو می‌شوید که احتمالا قبلا با یک Gentipede در معبد Senpou مبارزه کرده‌اید و اینجا نیز باید برای پیروزی همان اصل و قاعده را در پیش بگیرید.

همه‌ی حملات متوالی را دفع کنید. بعد از دفع دو حمله به‌صورت بی‌نقض و پرفکت و با شکسته شدن نوار Posture این مینی‌باس، می‌توانید کارش را یکسره نمایید. همین کارها را برای شکستش در نوار سلامتی دوم انجام دهید.

بعد از شکست آن، مه سفید پشتش از بین خواهد رفت و و مجسمه monk و چند آیتم را در آنجا پیدا می‌کنید. در پشت مجسمه یک دروازه بزرگ قرار دارد که برای پیش‌روی باید بازش‌ نمایید. با باز شدن دروازه و پیش رفتن در مسیر توسط یک مار بزرگ مورد حمله قرار می‌گیرید و در درون آب میفتید. به طرف دیگر دریاچه شنا کنید و به Rivrn Cave Idol دست پیدا خواهید کرد.

بخش Bodhisattva Valley Idol

با قلاب به درخت بالای سرتان برسید و چند مجسمه بزرگ Monk که دست‌هایشان به طرفین باز است می‌رسید. با گرپلر خود از طریق‌ مجسمه‌ها پیش‌روی کنید تا در نهایت به Bodhisattva Valley Idol برسید. می‌توانید از طریق پریدن به پایین و درون منطقه دریاچه سمی به Ashina Depth بروید که ضروری نیست و در حال حاضر بهتر است بیخیالش شوید.

بخش Guardian Ape’s Watering Hole Idol

از Bodhisattva Valley idol به پایین بپرید تا با باس Guardian Ape روبه‌رو شوید. مبارزه سختی در پیش است که در 2 فاز اتفاق می‌افتد. خبر خوب این است که او نمی‌تواند ضربات شما را بلاک کند و خبر بد هم اینکه ضرباتش آسیب زیادی به شما وارد خواهد کرد. در فاز اول، این باس گاهی اوقات شما را در دستان خود به چنگ می‌اندازد که بسیار خطرناک است. وقتی آیکون ژاپنی قرمز را دیدید، فورا بپرید تا نتواند شما را بگیرد. ابزار Firecrackers به خوبی او را گیج می‌کند اما فقط هر 15 ثانیه یک‌بار امکان انجام این کار را دارید. زمانی که میزان سلامتی این باس به 75 / 50 / 25 درصد برسد، تا چند ثانیه گیج خواهد شد و اینگونه می‌توانید آسیب زیادی به او وارد کنید.

در فاز دوم، او شروع به استفاده از یک شمشیر می‌کند. دو مورد از ضربات این باس در فاز دوم به شما فرصت خوبی برای حمله می‌دهد. زمانی که این باس شمشیر خود را به بالا برد و زمانی که قصد داشت آن را محکم به زمین بکوبد، آن ضربه را دفع کنید تا برای چند ثانیه گیج شود و آزادانه ضربه بزنید. حرکت بعدی، زمانی است که او به سمت شما لیز می‌خورد. شما می‌توانید به بالای سر آن بپرید و به پشت سر او بروید تا چند ضربه وارد کنید. به غیر از این دو مورد، همیشه سعی کنید که از او فاصله بگیرید. دفع تک تک ضربات این باس در فاز دوم کارساز نیست زیرا Posture شما را خیلی سریع می‌شکند پس فرار کنید و فقط ضربه محکمی که گفتیم را دفع کنید تا چند ثانیه گیج شود. ویدیوی زیر را برای یادگیری فاز دوم این باس و به خاطر سپردن حرکات کارساز ببینید.

پس از شکست Guardian Ape، شما Guardian Ape’s Watering Hole idol را آزاد می‌کنید و می‌توانید وارد غاری که از آن محافظت می‌کرد بشوید. در آنجا یک گل خواهید یافت. در صورتی که هنوز باس Corrupted Monk را در منطقه Ashina Depths شکست نداده‌اید، باید حالا به اینجا بروید. اگر قبلا این کار را کرده بودید، متوجه می‌شوید که idolهای منطقه Ashina Castle اکنون قفل هستند. باید از طریق Abandoned Dungeon به Ashina Castle بروید و به بالای همان ساختمانی که با Genichiro جنگیدید رفته تا برای پایان بازی تصمیم‌گیری کنید. شما می‌توانید همینجا با موافقت با The Owl، بازی را تمام کنید یا مخافت کنید و به بخش دیگری بروید.

منطقه Fountainhead Palace

اکنون به منطقه Fountainhead Palace می‌رسیم که منطقه پایانی بازی محسوب می‌شود. پس از شکست Corrupted Monk در منطقه Ashina Depths و باس Guardian Ape در Sunken Valley و جمع‌آوری تمام آیتم‌های درون غاری که این دو باس از آن‌ها محافظت می‌کردند، باید به Ashina Castle برگردید و Upper Tower و اتاق Kuro رفته تا برای پایان بازی تصمیم بگیرید. برای دست‌یابی به پایان Fountainhead (پایان کامل بازی)، با Great Shinobi Owl صحبت کنید و دومین دیالوگ Break the Iron Code, stay loyal to Kuro را انتخاب کنید. سپس باید با Great Shinobi Owl بجنگید. بعد از پایان این گفت‌وگو در Castle، باید به جایی که Corrupted Monk بنفش را کشتید برگردید. Idol مورد نظر برای آن منطقه با نام Wedding Cave Door در Ashina Depths شناخته می‌شود. وارد چادر درون آن غار شده تا به منطقه‌ای دیگر انتقال یابید. اکنون Fountainhead Idol درست روبه‌روی شماست. اگر در صحبت با Great Shinobi Owl تصمیم به خیانت به Kuro را بگیرید، این منطقه در دسترس نخواهد بود و بازی همانجا تمام می‌شود.

درست زمانی که از دروازه وارد می‌شوید و به پل می‌روید، باید با Corrupted Monk واقعی بجنگید. این‌بار او 3 نوار سلامتی دارد اما با یک روش می‌توان از دست دو مورد از آن‌ها خلاص شد. اگر هر چه سریع‌تر به بالای درخت‌ها قلاب بگیرید، می‌توانید فورا اولین نوار سلامتی آن را با Deahblow از بین ببرید. وقتی اولین نوار سلامتی این باس از بین رفته، دوباره برروی درختان قلاب بگیرید، دوربین را برروی او قفل کرده و باری دیگر برای خلاص شدن از نوار سلامتی دوم آن این کار را تکرار کنید. اکنون این باس فقط یک نوار سلامتی دیگر دارد که نمی‌تواند چندان دردسرساز باشد. با شکست آن، Vermilion Bridge Idol را آزاد خواهید کرد.

بخش Mibu Manor

به پایین رفتن ادامه دهید تا به آبگیری برسید که تعدادی خانه در سمت چپ‌تان وجود دارد. حالا به هر قیمتی که شده از آب بگذرید، چرا که با رفتن به درون آن، تک‌تیر‌اندازی با تیرهای برقی به سمت‌تان شلیک خواهد کرد. به سازه سمت چپ بروید و هر چه سریع‌تر دشمنانی که آنجا‌ حضور دارند را از پا در آورید، زیرا اگر مبارزه‌تان طول بکشد قطعا توسط طلسم‌هایشان ضربه می‌بینید. با بالا رفتن از سقف ساختمان‌ها به سمت در قرمز رنگ بروید که پس از کشتن دشمنی سگ‌شکل به Mibu Manor Idol دسترسی پیدا می‌کنید.

سپس در اقدام بعدی باید تمام دشمنان را از مسیر بردارید و توجه داشته باشید که نمی‌توانید اینجا با دویدن فرار کنید و طلسم خواهید شد. بعد از این، به یک پل می‌رسید که Flower Viewing Stagr Idol در آنجا هست و سپس در سمت راستش می‌توانید مینی‌باس Sakura Bull را پیدا نمایید.

بخش The Lake

در ادامه، باید برای کشتن تک‌تیر‌انداز برقی به درخت بزرگ پیش‌رو برسید. با رد شدن از پل، Great Colored Crap آن را خراب خواهد کرد. با گرپلر خود از پل خراب شده بگذرید و به پشت ساختمان‌ها بدوید تا بتوانید از گرپلرتان استفاده کنید. از اینجا حتی می‌توانید با گرپلر بالاتر بروید و به معبدی برسید که درش قفل است و با پایین رفتن از پله‌ها Great Sakura Idol را بردارید و البته باز هم درختی با تیک‌تیر‌اندازی برقی روی آن. بکشیدش و با خیال راحت به درون آبگیر بپرید و سپس با پیدا کردن یک Shimochi Warrior دیگر آن را هم شکست دهید. از درخت پایین بپرید و به سمت چپ شنا کنید تا به غار زیر آب برسید‌.

در غار به شنا ادامه دهید و از ماهی بزرگی که در در انتظارتان بوده فرار کنید. به پشت همان معبد بسته می‌رسید که در آنجا Palace Grounds Idol هست.

به مسیر خود ادامه دهید و از پله‌ها بالا بروید تا به آخرین Idol این منطقه یعنی Sanctuary Idol و مکانی برای عبادت برسید. این کار را انجام دهید تا به باس فایت Divine Dragon برسید. در ابتدا تمام اژدهایان کوچک سفید را بکشید و کاری به اژدهایان رنگی که مدت کوتاه بعد زنده می‌شوند نداشته باشید. بعد از کشتن تمام آن‌ها، جنگ واقعی شروع می‌شود. کاری که باید بکنید، این است که از یک درخت به درخت دیگر قلاب بزنید و این کار را انقدر ادامه دهید تا به درختی که قدرت رعدآسا روی آن قرار می‌گیرد بروید و با همان قدرت به اژدهای بزرگ حمله کنید. در بخشی از مبارزه، او شما را به عقب می‌کشاند و با موج‌های بلند به شما حمله‌ور می‌شود. شما با شکست این باس، Divine Dragon’s Tears را به‌دست می‌آورید که باید آن‌ها را به Kuro باز گردانید.

بعد از Fountainhead Palace به کجا برویم؟

با Divine Dragon’s Tears به Kuro's Room بازگردید و می‌بینید که او دیگر در آنجا نیست. Kuro به همان‌جایی رفته که در ابتدا و مقدمه بازی با Genichiro جنگیدید. البته Castle حالا ظاهر متفاوتی دارد. به سمت پنجره بازِ کتابخانه Kuro و منطقه‌ای که Ashina Castle Idol در آنجا قرار داشت بروید. اگر مایل باشید می‌توانید تمام دشمنان و مینی‌باس‌‌ها را بیخیال شده و برگردید به همان منطقه مقدمه بازی و جایی که در ابتدای بازی Genichiro یک دست شما را قطع می‌کند.

در مبارزه با باس نهایی، ابتدا باید یک نوار سلامتی Genichiro را شکست دهید. در ابتدای مبارزه با Genichiro، او ضرباتی می‌زند که دفع آن‌ها سخت است پس بهتر است در همان ابتدا سریع به پشت سر او بدوید و هنگامی که قصد وارد کردن ضربات را دارد، شما به او آسیب بزنید. تقریبا تمام حرکات او در این مبارزه، به غیر از همان حرکت ابتدای مبارزه، مثل قبل است و چندان دشوار نیست.

حال بعد از شکست Genichiro، باید با Sword Saint Isshin Ashina بجنگید که 3 نوار سلامتی دارد. بهتر است از منطقه بزرگی که مبارزه در آن صورت می‌گیرد استفاده کنید. بهتر است در کل این منطقه به سرعت بدوید و از باس‌ها دور بمانید و صبر داشته باشید تا خطرناک‌ترین ضربات خود را اجرا کرده و سپس به سمت‌شان حمله‌ور شوید و این کار را تا آخر تکرار کنید. البته در فاز اول Isshin Ashina، دفع ضربات و شکست او راحت‌تر است و بهتر است کاری که گفتیم را برای دو فاز بعدی انجام دهید. ویدیوی بالا را ببینید تا متوجه منظور ما شوید.