Menu

مدیرعامل EA؛ استودیوی BioWare در نهایت Anthem را به جایگاهی ویژه باز خواهد گرداند، آن‌ها نشان داده‌اند که قابلیتش را دارند

به طور قطع می‌توان گفت یکی از ناامیدکننده‌ترین عرضه‌های سال 2019 مربوط به Anthem می‌شود. اولین IP جدیدی که استودیوی خوش‌نام BioWare پس از سال‌ها معرفی کرد با استقبال نه چندان گرم مواجه شده و حتی پس از آن طی ماه‌های گذشته روندی نزولی را طی کرد.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از gamingbolt، در E3 2019، مدیرعامل CEO آقای اندرو ویلسون (Andrew Wilson) طی مصاحبه‌ای با GameDaily.biz به طرفداران اطمینان داد که EA و BioWare متعهد هستند تا Anthem را بهبود بخشیده و آن را به عنوانی مخصوص و ویژه تبدیل کنند. درواقع، به نظر ویلسون مطمئن است که توسعه‌دهندگان چنین چیزی را عملی خواهند کرد.

«اگر واقعاً باور داشتیم که جهان بازی به اندازه‌ی کافی برای مردم درگیر کننده نیست، اگر از ته دل باور داشتیم که شخصیت‌ها برای بازیکنان درگیرکننده نیستند یا لباس‌های Javelin جذابیت ندارند یا حتی گشت و گذار و تعامل‌ها با دنیای بازی برای مردم سرگرم‌کننده نیست و اگر به بازیکنان خود قول نداده بودیم… احتمالاً بیش از این برای Anthem هزینه نمی‌کردیم. یک IP برای نسل‌ها باقی می‌ماند و عمری حدوداً هفت تا ده ساله دارد. پس، من به این عنوان به چشم یک بازی هفت یا ده ساله نگاه می‌کنم، قبول دارم شروعی که خیلی از ما و همینطور بازیکنان دنبالش بودند به دست نیاوردیم. حقیقتاً احساس می‌کنم تیم می‌تواند به چیزی خاص و فوق‌العاده دست پیدا کند، چرا که نشان داده‌اند توانایی آن را دارند.»

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم، نمی‌توان کاملاً با ویلسون موافق بود که BioWare توانسته به شکل موفقیت‌آمیزی پس از روز انتشار Anthem را بهبود دهد. قسمتی از نقد و بررسی پردیس گیم را در ادامه مشاهده می‌کنید؛

با این که گیم‌پلی و گرافیک در بالاترین سطح قرار دارند و لحظات مفرح و به یاد ماندنی را ایجاد می‌کنند، اما متاسفانه بازی در حال حاضر تنها در حد یک پتانسیل بزرگ است. Anthem در اکثر موارد نیاز به بهبود دارد. بهبود در داستان، مراحل، باس‌ها، سیستم لوت/آیتم‌ها و در نهایت محتویات. بازی در حال حاضر که این نقد منتشر می‌شود، به اندازه کافی محتویات ندارد که یک گیمر را جذب کند تا چند صد ساعت را صرف آن کند. سازندگان یک برنامه طولانی‌مدت منتشر کرده‌اند که نوید تغییر و تحول در بازی را می‌دهد. اگر آن‌ها بتوانند دنیای Anthem را با محتویات و آیتم‌های جدید و متنوع پر کنند، این عنوان پتانسیل آن را دارد که تبدیل به یکی از مفرح‌ترین بازی‌های سبک لوتر – شوتر شود.

با تمام این‌ها، نقشه‌ای که توسعه دهندگان در اصل برای بازی در نظر گرفته بودند به موقع در دسترس طرفداران قرار نگرفت، چرا که بسیاری از ویژگی‌ها و محتویات برنامه‌ریزی شده که قرار بود به وسیله‌ی پچ‌ها اضافه شوند، به دلیل تمرکز روی از بین بردن باگ‌ها و تغییرات عمده روی هسته‌ی بازی به تأخیر افتادند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای کار کنیم، Bethesda توانست همزمان با رسیدگی به باگ‌ها محتویات و ویژگی‌های مختلفی را به Fallout 76 اضافه کند. در نتیجه، استقبال از Fallout 76، با اینکه لانچ مشابهی داشت، به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرد.

طرفداران Anthem فقط می‌توانند امیدوار باشند صحبت‌های اندرو ویلسون درباره قابلیت BioWare برای بهبود بخشیدن شرایط این عنوان آنلاین درست بوده و نتایج نهایی همانند Fallout 76 بهتر از روز عرضه باشد. باید صبر کرد و دید واکنش‌های بازیکنان طی ماه‌های آینده چه تغییری خواهد کرد.