Menu

میازاکی: Elden Ring گام جدیدی برای این سبک است

بازی جدید استودیوی From Software به نام Elden Ring با همکاری فرد مشهور و درخشانی مثل جرج مارتین در دست ساخت است اما این عنوان فراتر از یک بازی Souls با ترکیب داستانی‌های مارتین خواهد بود. هیدتاکا میازاکی، کارگردان Elden Ring، می‌گوید این بازی با رفتن به سراغ حالت جهان‌باز و برخی از فضاسازی‌های خلق شده توسط مارتین، قدم بعدی برای سبکی محسوب می‌شود که در خلق آن نقش داشته است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از Gamespot، میازاکی در مصاحبه‌ای با IGN گفت: "جهان بزرگ‌تر باعث می‌شود سیستم‌ها و مکانیک‌های اکشن جدید اجتناب‌ناپذیر باشند. به همین ترتیب من فکر می‌کنم Elden Ring تکامل طبیعی‌تر Dark Souls است."

برای مثال، شخصیت اصلی Elden Ring می‌تواند سوار بر اسب خود در جهان بازی سفر کند و حتی هنگام سواری با دشمنان بجنگد. میازاکی می‌گوید موارد ذکر شده بیشتر به جای محدودسازی بازیکن در مبارزاتی با فضاهای تنگ و سنگین، باعث ایجاد موقعیت‌های مبارزه‌ای متنوع‌تری می‌شوند. اضافه شدن قابلیت اسب‌ سواری همچنین به معنای خلق فضاهای بزرگ‌تری مثل روستاها است اما بر خلاف بسیاری از بازی‌های نقش‌آفرینی، این روستاها قرار نیست مکان‌هایی امن با NPCهای زیاد و فروشندگان خوشحال باشند. میازاکی پیش از این گفته بود:

"روستاها به مانند خرابه‌های تاریکی خواهند بود که احتمالا به همین شکل هم از ما انتظار دارید. خلق یک بازی بازتر برای ما چالش بزرگی است. اضافه کردن شهرها به بازی برای ما چیز بسیار زیادی به‌حساب می‌آمد بنابراین تصمیم گرفتیم یک بازی جهان‌باز بر پایه آنچه در آن بهترین هستیم بسازیم."

میازاکی همچنین گفت تقسیم کار با مارتین باعث فرایند جالبی در توسعه روایات درون جهان بازی شده است. شخصیت بازی توسط خود شما خلق می‌شود بنابراین هویت ثابت و مشخصی ندارد. مارتین وظیفه نویسندگی افسانه‌ها و اسطوره‌شناسی بازی را بر عهده گرفته و تیم میازاکی هم مشغول توسعه رویدادهای درون دوره زمانی داستان بازی هستند. هردو به‌طور مستقل از هم کار کردند اما نتیجه کار آن‌ها برروی یکدیگر تاثیر می‌گذارد:

"داستان‌سرایی در بازی‌های ویدیویی – حداقل به آن روشی که ما در From Software انجام می‌دهیم – با محدودیت‌های زیادی برای نویسنده همراه است. من فکر نمی‌کردم اینکه مارتین را درون این محدودیت‌ها قرار بدهیم ایده خوبی باشد پس او را مسئول نویسندگی زمانی از بازی کردیم که بازیکن به‌طور مستقیم در آن نقشی ندارد و اینگونه وی می‌تواند خلاقیت خود را به راهی که خودش دوست دارد خرج جهان آن کند. علاوه بر این، در FromSoftware نمی‌خواستیم تجربه خطی‌تر و داستان‌محورتری در Elden Ring خلق کنیم. در نهایت این‌طور شد که مارتین درباره تاریخچه و گذشته جهان این عنوان نویسندگی کند تا هردوی مشکلات ذکر شده حل شوند."

بازی Elden Ring برای پلتفرم‌های PC ،PS4 و Xbox One منتشر خواهد شد. تاریخ انتشار آن هنوز مشخص نیست.