Menu

پرونده: بررسی کنفرانس Ubisoft در E3 2019

کنفرانس‌های E3 2019 نیز به اتمام رسیدند و امسال هم یک هفته‌ی پرهیجان و جذاب را در صنعت بازی‌های ویدیویی سپری کردیم! حال وقت آن رسیده که کنفرانس هر کدام یک از کمپانی‌های شرکت کننده را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم و ببینیم که دیدگاه نویسندگان پردیس گیم درمورد رویداد E3 امسال چه بوده است!

کنفرانس یوبی‌سافت در نمایشگاه E3 2019 واکنش‌های بسیار متناقضی داشت اما شاید اکثریت طرفداران این شرکت محبوب فرانسوی، شاهد آن چیزهایی که برایش اشتیاق داشتند، نبودند. با این حال مثل همیشه شاهد معرفی‌هایی برای فرانچایزهای محبوبی نظیر Ghost Recon و Watch Dogs و Assassins Creed بودیم. در ادامه با دیدگاه نویسندگان پردیس‌گیم همراه باشید!

«دیدگاه سینا ربیعی»

کنفرانس یوبی‌سافت را از هر دیدی نگاه کنیم، واقعا با آن چیزی که انتظارش داشتیم فاصله داشت و شاید یکی از ضعیف‌ترین کنفرانس‌های این شرکت طی سال‌های اخیر بود؛ گویی که نبود فشار ویوندی، آن تکاپو تحسین برانگیز برای ساخت بازی‌های جدید را از بین برده است. با این حال حتی در حد آن چیزی که به نمایش در آمد هم به هیچ عنوان شاهد هیچ نقطه جذاب و الهام بخشی نبودیم؛ پیدا کردن انگیزه برای تجربه Watch Dogs: Legion یکی از سخت‌ترین کارهای جهان است، Ghost Recon Breakpoint بعید است چیزی فراتر از تجربه نسخه قبلی را داشته باشد و نسخه جانبی Rainbow Six در حدی مهجورانه معرفی شد که من به عنوان طرفدار پر و پا قرص بازی نیز امیدی به آن ندارم؛ و شاید فقدان Beyond Good & Evil 2 تیر خلاصی بود بر پیکره کنفرانس بی حس و حال امسال یوبی‌سافت.

امتیاز سینا به کنفرانس یوبیسافت : 1.5 از 5

«دیدگاه علی قربانی»

یوبی‌سافت چندسال پر فراز و نشیبی داشته. از تلاشش مقابل Vivendi در برابر تصاحب سهامش گرفته تا عرضه عناوین سرویس‌محوری همچون RS Siege که با عرضه محتویات باکیفیت در فواصل زمانی کم، توانسته فن‌بیس قدرتمندی را برای خود دست و پا کند. شاید اگر قرار بود خبری از BGE 2 در کنفرانس باشد، با شوق و ذوق بیشتری دست به قلم می‌بردم یا کنفرانس را تماشا می‌کردم. حتی یک تیزر کوچک از نسخه بعدی Splinter Cell هم برای من کافی بود تا امیدم به پایان قدرتمند یوبی‌سافت در این نسل زنده شود. اما از هیچ‌کدام خبری نشد. کنفرانس پر بود از نمایش پشت‌سرهم چیزهایی که انتظار می‌رفت و چند سورپرایز کوچکی که از پیش لو رفته بودند. نسخه بعدی در RS همانطور که لو رفته بود، Quarantine نام دارد و بنظر به همکاری تیمی سه نفره در مقابل موجودات فضایی می‌پردازد. نام دیگری در راستای عرضه عناوین سرویس‌محور که ظاهرا تمرکز جدید یوبی‌سافت در این سالها است. شور و اشتیاق "پلاستیکی" و مصنوعی برخی ارایه‌دهندگان برروی صحنه، از اصالت و شاید حتی طراوت کنفرانس کاسته بود.

اما برخی معرفی‌ها از آنچه که انتظار می‌رفت هم بهتر بودند. در Legion می‌توانید در نقش هرکسی در دنیای بازی می‌بینید بازی کنید. با هر بار فکر کردن به این ایده و اجرای احتمالی آن، مو بر تنم سیخ می‌شود. شاید دیگر خبری از آن شخصیت‌پردازی‌ای که مخاطبان بازی‌های تک‌نفره انتظار دارند خبری نباشد، اما بنظر من این ویژگی می‌تواند "قدم بزرگ بعدی" باشد. تصور این‌که هرکدام از NPCها در بازی دارای ویژگی‌های شخصیتی خاص با زندگی‌های مخصوص به خود می‌باشند که تک‌تک آن‌ها قابل کشف و کاوش هستند، هیجان‌انگیز بنظر می‌رسد. Roller Champions عنوان رایگانی که می‌خواهد خودش را Rocket League بعدی معرفی کند. عنوانی که بر همکاری تیمی و گیم‌پلی سرعتی تاکید دارد. و در نهایت آخرین ماجراجویی یوبی‌سافت که بنظر تلاش دارد زلدای مولتی‌پلتفرم باشد. Gods and monsters تازه‌ترین ساخته تیم AC Odyssey، قرار است ماجراجویی پسرکی را شرح دهد که به دنبال شکست هیولاهای افسانه‌های یونانی است، تا خدایان را به جایگاه واقعیشان بازگرداند.

کنفرانس یوبی‌سافت را می‌خواهم کمی احساسی قضاوت کنم. شرکتی که روزگاری با AC اکشن-ماجراجویی را به سطح "بعدی" رساند و با Rayman Origins خودش را به ریشه‌ها بازگرداند، این روزهایش برای من غریبه است. کارگردان Far Cry 2، یکی از نادیده‌گرفته شده‌ترین اثر ادوار، بنظر می‌رسد قصد دارد با عرضه Legion، بار دیگر در اکشن-ماجراجویی ساختارشکن باشد. GaM هم اگر اجرای درستی داشته باشد و کمی از جاه‌طلبی زلدا را به ارث ببرد، می‌تواند تصویری از شکوه گذشته یوبی‌سافت را بازگردانی کند.

امتیاز علی به کنفرانس یوبیسافت : 3 از 5

«دیدگاه پرهام آقاخانی»

کنفرانس امسال یوبی سافت یقینا یکی از فاجعه‌های 2019 بود و فرسنگ‌ها با کنفرانس‌های قبلی آن‌ها فاصله داشت. نه خبری از سورپرایزهایی مثل حضور ناگهانی شیگرو میاموتو روی صحنه بود و نه از معرفی ناگهانی بازی‌های مورد انتظار مثل Beyond Good & Evil 2؛ بلکه تنها چیزی که تحویل گرفتیم، یک مشت دموهای از پیش آماده شده، یک اجرای زنده‌ی بی استفاده‌ی دیگر برای Just Dance و سخنرانی‌های طولانی و حوصله سر بر بودند که برای بازاریابی کردن نوشته شده بودند. از سویی دیگر نیز همچنین شاهد مواردی بودیم که به طور کامل به ناامید کردن طرفداران پرداختند. نمونه‌ی بارز این امر نیز تریلر معرفی یک بازی موبایل جدید با حضور شخص سم فیشر بود که همانند گازوئیل بر آتش خشم طرفداران سری Splinter Cell ریخته شد تا آن را شعله ورتر از قبل کند. درست است که نمایش Watch Dogs: Legion جالب توجه بود، ولی یک بازی نمی‌تواند کل کنفرانس آن‌ها را نجات دهد.

امتیاز پرهام به کنفرانس یوبیسافت : 2 از 5

«دیدگاه علیرضا محزون»

کنفرانس Ubisoft شروع خوبی داشت. نواخته شدن بخش‌هایی از موسیقی Assassins’ Creed به صورت زنده جایگزین شایسته‌ای برای یکی از بزرگ‌ترین غائبین این مراسم بود. در ادامه نیز نمایش طولانی از گیم‌پلی Watch Dogs: Legion به نوعی غافل‌گیرکننده به حساب می‌آمد. هر چند شاید بتوان انتقادهای زیادی را متوجه ایده‌ی بازی کرد و حتی امکان موفقیت آن را زیر سوال برد، با این وجود حداقل باید Ubisoft را برای نمایش جزئیات گیم‌پلی و دادن اطلاعات جالب در مورد بازی تحسین کرد؛ چیزی که در کنفرانس E3 امسال کمتر شاهدش بودیم.

در کمال تعجب پس از شروع نسبتا خوب، کنفرانس Ubisoft تقریبا هیچ چیز هیجان‌انگیزی برای گفتن نداشت. نمایش چندین DLC، معرفی یک بازی ورزشی و در نهایت تریلری گنگ از یک بازی جدید چیزهایی نیستند که بتوان با آن‌ها یک کنفرانس خاطره‌انگیز ترتیب داد. در این میان حتی می‌توان هوشمندی طراحان کنفرانس را به خاطر برخی نمایش‌های عجیب مانند معرفی یک سری تلویزیونی به راحتی زیر سوال برد؛ نمایشی که نه تنها هیچ سنخیتی با یک کنفرانس گیمینگ نداشت بلکه کاملا تهی از جذابیت و هیجان نیز بود.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کنفرانس Ubisoft (و البته برخی شرکت‌های دیگر) توضیحات حوصله‌بر سازندگان در مورد تک‌تک تریلر‌ها و نمایش‌ها بود. معرفی یک DLC جدید به خودی خود هیچ ایرادی ندارد و حتی می‌تواند باعث به هیجان آمدن بیننده هم شود، اما قطعا توضیحات حوصله‌بر در مورد جزئیات آن‌ چیزی نیست که گیمرها منتظرش باشند. این موضوع وقتی بدتر می‌شود که حرکات و شوخی‌های نچسب ارائه‌دهنده و تشویقات آزار‌دهنده تماشاچی‌ها آن را همراهی کنند.

امتیاز علیرضا به کنفرانس یوبیسافت : 2 از 5

«دیدگاه ابوالفضل مولایی»

كنفرانس يوبيسافت يك فاجعه تمام عيار بود. اول از همه با تريلري به شدت بد و سطح پايين از Watch Dogs: Legion كه خبر از دست رفتن تمام اعتبار Watch Dogs 1 براي من داشت؛ نه خبري از فضاي جذاب و تاريك لندن بود و نه NPCهاي باهوش، و از همه مهم تر، به علت بيشتر شدن شخصيت هاي قابل بازي، كاملا نخ شخصيت پردازي و خلق شخصيت هايي مانند Aiden Pearce در اين نسخه از دست سازندگان بازي در رفته است. سپس به تريلر سينماتيک سطح پايين Ghost Recon Breakpoint رسيديم كه كاملا بيهوده وار سعي داشت از محبوبيت يك بازيگر نسبتا معروف استفاده كند و با يك مونولوگ ضعيف و بخاطر مطلع نبودن ما از پي و اساس قصه بي ربط، باعت هيجان زدگي مخاطبانش شود كه اشتباه بزرگي مرتكب شدند. بعد هم اگر بزن بكوب و رقص مبتذل و باصطلاح Cringe سالانه كنفرانس را فاكتور بگيريم، نوبت به بازي هاي موبايلي و به سخره گرفتن Sam Fisher مي رسد كه ديگر كنفرانس را براي من غير قابل تحمل كرد. در نهايت از نظر من با درنظر گرفتن تمامي نكات بالا و درنهايت ما را با سوال "فقط همين بود؟" به حال خود رها كردند! با يكي از بدترين كنفرانس هاي تاريخ يوبيسافت طرف بوديم.

امتیاز ابوالفضل به کنفرانس یوبیسافت : 1 از 5

خب از همراهی شما عزیزان تا پایان مقاله و مطالعه‌ی دیدگاه نویسندگان پردیس گیم در رابطه با کنفرانس شرکت یوبیسافت در E3 2019 متشکریم. در روزهای آینده، با بررسی سایر کنفرانس‌های رویداد امسال در خدمت شما عزیزان خواهیم بود.

امتیاز نهایی پردیس گیم به کنفرانس یوبیسافت در E3 2019 برابر است با 1.9 از 5

نظر شما چیست؟ آیا از E3 امسال راضی بودید؟ آیا از تماشای نمایش عناوین امسال لذت بردید؟ در پایان، شما نیز دیدگاه خود درمورد کنفرانس یوبیسافت را به اشتراک بگذارید.