Menu

شایعه: به نظر می‌رسد که Xbox Scarlett تنها در یک مدل عرضه خواهد شد

طی چند ماه اخیر، شایعات حاکی از این بودند که Microsoft در حال کار بر روی 2 مدل کنسول برای نسل نهم بوده است که ظاهرا یکی از آن‌ها با اسم رمزی آناکوندا(Anaconda) با سخت افزاری قوی‌تر و دیگری Lockhart با سخت‌افزاری ضعیف‌تر شناخته می‌شدند. اما در جریان E3 2019 طریقه‌ی صحبت کردن Microsoft در مورد پلتفرم نسل بعدی خود یعنی پروژه‌ی اسکارلت(Scarlett) به گونه‌ای بود که به نظر می‌رسید غول ردموندی تنها در حال کار بر روی یک کنسول واحد برای عرضه در تعطیلات سال میلادی آینده بوده است. اما مشکل اینجا بود که در نمایشگاه E3 2018، رئیس بخش Xbox آقای "فیل اسپنسر" از واژه‌ی جمع "کنسول‌ها" استفاده کرد که باعث شد همه گمان کنند Microsoft قصد عرضه‌ی چند مدل از Xbox بعدی را دارد.

حال به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Dualshockers، رئیس بخش Xbox آقای "فیل اسپنسر" در مورد پروژه‌ی اسکارلت کمی شفاف‌سازی کرده است و به نظر می‌رسد که باید انتظار انتشار تنها یک مدل از Xbox بعدی را داشته باشیم. در جریان گفت‌و‌گویی با وبسایت Business Insider اسپنسر گفت که در سال گذشته، او از واژه‌ی "کنسول‌ها" تنها برای اشاره به کنسول‌های Xbox One S All-Digital و اسکارلت استفاده کرده است، نه اشاره به 2 مدل پلتفرم نسل بعدی.

صحبت‌های اسپنسر به گونه‌ای است که شایعات مربوط به آناکوندا و لاک‌هارت را رد می‌کند. همچنین بر اساس گزارشی از وبسایت Thurrott برنامه‌ی عرضه‌ی 2 کنسول تحت بنر پروژه‌ی اسکارلت واقعا در برهه‌ای در دستور کار Microsoft بوده است، اما طبق دانسته‌ها و اطلاعات این وبسایت، این برنامه‌ها تغییر کرده‌اند. بر اساس گزاشات، یکی از دلایل مهم عدم عرضه‌ی چند مدل از Xbox بعدی این است که توسعه‌دهندگان باید سختی بیشتری برای ساخت بازی‌های نسل بعدی بر روی چند مدل کنسول با قدرت‌های سخت‌افزاری مختلف تحمل کنند. به دلیل همین مشکلات داخلی ساخت بازی‌ها، Microsoft برنامه‌های خود را عوض کرده و برای نسل نهم بازی‌های ویدئویی، تنها 1 مدل Xbox به بازار عرضه خواهد کرد. در پایان، لطفا دیدگاه خود در مورد این تصمیم Microsoft را به اشتراک بگذارید.