Menu

گزارش: برند Xbox با ارزش‌تر از Sony و Nintendo است

هیچکس انکار نمی‌کند که PS4 در نسل حاضر و در بحث فروش کنسول Xbox One را کنار زده است و بدون هیچ نگرانی‌ای در صدر جدول قرار دارد و از طرفی Nintendo نیز از موفقیت کنسول Switch خوشحال است و در حال حاضر سریع‌ترین فروش کنسول‌های بازی‌های ویدیویی را به خود اختصاص داده است اما در هر حال به نظر می‌رسد هیچ یک از دو برند Sony و Nintendo در 100 برند برتر دنیا قرار ندارند در حالی که نام Xbox دیده می‌شود.

این لیست 100 برتر توسط Kantar بخش تحلیل و بررسی WPP فراهم شده است. از طرفی این لیست و قرار گیری رتبه‌های آن از سال 2006 شکل گرفته و تکمیل شده است. به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از Financial Times، هر ساله 100 برند برتر از طریق حاسبه دقیقه "ارزشی که آن برند در کسب و کار مشارکت داشته است" ارزش‌گذاری می‌شوند. ارزش‌گذاری برندها از طریق "ترکیب مالی و داده بازار" بدست آمده و Xbox توانسته رتبه 87مین برند با ارزش جهان را به خود اختصاص دهد. این تنها برند گیمینگ لیست می‌باشد و شرکت مایکروسافت نیز در رتبه 4م این لیست قرار دارد. ده رتبه اول شامل Amazon،Apple،Google و Tencent می‌شود که همگی به نوعی در صنعت بازی‌های ویدیویی مشارکت دارند.

از آن‌جایی که رقیبان مایکروسافت عملکرد بهتری داشته‌اند شاید خیلی‌ها بپرسند چرا دو شرکت Sony و Nintendo در این لیست وجود ندارند. هیچ جوابی به این موضوع در گزارش ذکر نشده اما شاید بتوان حدس‌هایی زد. یک احتمال بزرگ آن است که Xbox اهرمی به نام تکنولوژی ابری را برای تکنولوژی آینده در دست دارد و Microsoft Azure حتی سرویس گیمینگ ابری PS5 را نیز قدرت دهی می‌کند.

احتمال دیگر آن است که Xbox توانسته پول زیادی از طریق سرویس‌های اشتراکی مختلف مانند Xbox Live Gold،Game Pass و Game Pass Ultimate بدست بیاورد، به قدری که ارزش تولیدی رقیب را کنار زده است. اگر چنین چیزی درست باشد حمایت بی وقفه مایکروسافت از چنین اشتراک‌هایی بی دلیل نیست.

همچنین شرکت مایکروسافت و بخش Xbox بیش از هر شرکت دیگری در مورد کنسول نسل بعدی خود سخن گفته و در E3 نیز حضور داشته است و این موضوع نیز می‌تواند در حضور برند Xbox در لیست تاثیرگذار باشد.

نظر شما در این باره چیست؟