Menu

بهترین‌های E3 از نظر پوشش خبری و محبوبیت مشخص شدند؛ برتری Xbox و Cyberpunk 2077

E3 2019 نیز با همه حواشی و اخبار متفاوت آن تمام شد ولی تا زمانی که به قولی "برنده" آن مشخص نشود نمی‌توان کاملا آن را فراموش کرد. همان‌طور که می‌دانید Sony امسال پس از مدت‌ها در این رویداد حضور نداشت ولی دو رقیب این شرکت یعنی Microsoft و Nintendo کنفرانس‌هایی را در مورد بازی‌ها و برنامه‌های خود برای آینده برگزار کردند.

به گزارش پردیس‌گیم و به نقل از WCCFTech، به تازگی تحلیلگران شرکت ICO Partners درباره اینکه کدام شرکت بیشتر از بقیه در نظرات و پوشش‌های خبری تکرار شده است گزارشی را منتشر کرده‌اند که در آن Microsoft و Xbox با نزدیک به 30هزار اشاره در صدر قرار گرفته است. پس از آن Nintendo با 25هزار اشاره قرار دارد و در آخر نیز Sony با چیزی بین 20هزار تا 25هزار در جایگاه سوم قرار گرفته است.

بهترین‌های E3 از نظر پوشش خبری و محبوبیت مشخص شدند؛ برتری Xbox و Cyberpunk 2077

در مجموع، پوشش خبری E3 2019 با دلیل عدم حضور Sony و سوم‌شدن این شرکت پس از اول‌شدن در سال گذشته تغییرات زیادی داشته است. در کل می‌توان گفت برنده اصلی امسال Nintendo بود که همیشه با اختلاف در جایگاه سوم قرار می‌گرفت ولی امسال توانست به خوبی در جایگاه دوم قرار گیرد. در زیر می‌توانید عملکرد 3 شرکت اصلی صنعت بازی را در E3های گذشته مشاهده نمایید.

جدا از بحث شرکت‌ها تحلیلگران ICO Partners در رابطه با بازی‌ها و این که کدام‌یک بیشترین توجه را به سمت خود جلب کرده‌اند نیز آمارهایی جالب جمع‌آوری کرده‌اند. طبق انتظارات بازی مورد انتظار و جنجالی استودیو لهستانی CD Projekt Red یعنی Cyberpunk 2077 در جایگاه نخست قرار دارد و پس از آن نیز به ترتیب 2 بازی Final Fantasy VII Remake و Marvel’s Avengers قرار گرفته‌اند. نکته جالب این است که علیرغم برتری Xbox و Microsoft در E3 2019، دو بازی انحصاری و بزرگ اصلی این شرکت یعنی Halo Infinite و Gears 5 در جایگاه‌های نخست و برتر محبوب‌ترین و جنجالی‌ترین بازی‌ها قرار نگرفته‌اند.

در آخر در میان به ناشرهای تردپارتی بزرگ Square Enix با داشتن بازی‌هایی نظیر Final Fantasy VII Remake و Marvel’s Avengers توانسته بیشترین توجهات را به سمت خود جلب کند و پس آز نیز 2 شرکت Ubisoft و EA به ترتیب با اختلافی بسیار کم در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. Bethesda نیز برخلاف سال گذشته به جای رده اول به جایگاه چهارم سقوط کرده است.

نظر شما در رابطه با E3 2019 و عملکرد شرکت‌ها و استودیو‌های مختلف چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.