Menu

بازی Fortnite می‌توانست کنسل شود

بازی Fortnite، ساخته‌ی شرکت Epic Games هم اکنون یکی از پولسازترین و موفق ترین عناوین جهان است که توانسته به سطحی باور نکردنی از محبوبیت برسد. اما در جریان نمایشگاه E3 2019 اعلام شد که این بازی می‌توانست هیچ وقت حتی وجود هم نداشته باشد و ساخت آن به طور کامل کنسل شود.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از GameSpot، راد فرگوسن (Rod Ferugsson) مدیر تولید سابق شرکت Epic Games که هم در استودیوی The Coalition مشغول کار بر روی سری Gears of War می‌باشد، به تازگی اعلام کرده که در زمانی که در Epic Games بود، می‌خواست که ساخت بازی Fortnite را کنسل کند. البته در آن زمان خبری از بخش محبوب بتل رویال در آن نبود.

او در این رابطه به وب سایت Game Informer گفت: "اگر من در Epic Games می‌ماندم، به طور حتم ساخت Fortnite را کنسل می‌کردم. قبل از اینکه من آن جا را ترک کنم، برای انجام این کار تلاش کرده بودم. وقتی که فقط بخش Save the World در آن بود و پروژه تنها شامل چند چالش می‌شد. از نظر من که در آن موقع مدیر تولید بودم، این بازی کیفیت لازم را نداشت و باید ساختش را متوقف می‌کردیم."

فرگوسن البته حرفی از سخت‌ها و مشکلاتی که همراه با ساخت این بازی همراه بوده، صحبتی نکرد. او بعد از اینکه در سال 2012 شرکت Epic Games را ترک کرد، به استودیوی Irrational Games پیوست تا به پایان روند توسعه‌ی بازی BioShock Infinite کمک کند. سپس او به Microsoft پیوست و حقوق سری Gears of War را خریداری کرد و هم اکنون در استودیوی The Coalition بازی Gears 5 را می‌سازد.

در نهایت فرگوسن اعلام کرد که از بابت این موفقیت بزرگ برای Epic Games خوشحال است: "من قطعا خیلی برای این موفقیت خوشحالم."

در آخر هم او دوباره یادآوری کرد که اگر در Epic Games می‌ماند، ممکن بود که بازی‌ای که الان بسیاری عاشقش هستند، وجود نداشت. "بازی‌ای که همه‌ی شما در سراسر دنیا دوست دارید، ممکن بود وجود نداشته باشد، اگر من در Epic Games می‌ماندم."

بخش بتل رویال بازی Fortnite در ماه سپتامبر 2017 عرضه شد و از همان موقع موفقیت‌های آن شروع شد. نظر شما در این رابطه چیست؟