Menu

Final Fantasy VII Remake ممکن است برای PS5 نیز عرضه شود، حتی Square Enix هم نمی‌داند که بازی در نهایت به چند عرضه مستقل تقسیم خواهد شد

رئیس شرکت Square Enix آقای یوسوک ماتسودا در جدیدترین مصاحبه خود به احتمال عرضه عنوان Final Fantasy 7 Remake بر روی کنسول PS5 اشاره کرده است.

به گزارش پردیس گیم، اپیزود اول Final Fantasy 7 Remake که بر قسمت Midgar تمرکز دارد، قرار است در تاریخ 3 مارس 2020 (سه شنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۸) بر روی PS4 عرضه شود. با توجه به عرضه احتمالی کنسول PlayStation 5 در سال 2020 این سوال بوجود آمده که آیا اپیزودهای آینده Final Fantasy 7 Remake تنها برای PS4 در نظر گرفته خواهند شد یا به کنسول نسل بعدی PlayStation نیز راه پیدا خواهند کرد.

وبسایت Game Informer به تازگی در جریان رویداد E3 2019 از یوسوک ماتسودا در مورد احتمال عرضه نسخه نسل بعدی بازی پرسیده است. ماتسودا در پاسخ عرضه نسخه نسل بعدی Final Fantasy 7 Remake را تایید کرد اما نه با قاطعیت و به نظر می‌رسد که این مسئله جای بحث دارد.

"باور دارم که تیم ما اینکار را انجام خواهد داد بنابراین بازی هم از نسل آینده و هم از نسل فعلی کنسول‌ها پشتیبانی خواهد کرد. باور دارم که بازی به نحوی ساخته خواهد شد تا بر روی هر دو کنسول قابل بازی باشد بنابراین واقعا نگرانی از این بابت ندارم و باور دارم که طرفداران نیز از تجربه بازی بر روی هر دو کنسول، از جمله کنسول‌های نسل بعدی، لذت خواهند برد."

در اظهارات ماتسودا باید به دو نکته توجه شود. نکته اول اینکه او در اظهارات خود بجای تایید قطعی این مسئله از جلمه "باور دارم" استفاده کرده است. نکته دوم این است که هر دو کنسول PS5 و Xbox Scarlett احتمالا عناوین نسل قبل خود را اجرا خواهند کرد و این یعنی عنوانی که برای PS4 ساخته شده، در آینده بر روی PS5 نیز قابل بازی خواهد بود.

در خبری دیگر اخیرا سردبیر وبسایت Kotaku آقای جیسون شرایر در توییتی مدعی شد که حتی شرکت Square Enix هم نمی‌داند که Final Fantasy 7 Remake قرار است در قالب چند اپیزود عرضه شود.

توییت شرایر در این رابطه: "همین الان از یوشینوری کیتاسه (تهیه‌کننده Final Fantasy VII Remake) پرسیدم که Final Fantasy VII قرار است به چند عرضه مستقل تقسیم شود، او در پاسخ گفت که فعلا نمی‌تواند پاسخ قطعی بدهد "چرا که خودمان هم نمی‌دانیم"."