Menu

فیل اسپنسر با هدف ارائه محتوای اختصاصی منحصر به فرد بر روی Game Pass به دنبال اضافه کردن استودیوهای ژاپنی به مجموعه Xbox است

Microsoft امیدوار است که روزی بتواند استودیو داخلی بزرگی را در ژاپن تاسیس کند.

Microsoft اخیرا با هدف تقویت هر چه بیشتر خروجی‌های اختصاصی خود، سرمایه عظیمی را به تاسیس و اضافه کردن استودیوهای بازی‌سازی به مجموعه Xbox اختصاص داده است. این شرکت اخیرا هشت استودیو جدید را خریداری و تاسیس کرد که آخرینِ آنها خریداری استودیو Double Fine است.

همه این اقدامات در جهت تلاش مالک پلتفرم Xbox برای افزایش هر چه بیشتر محتویات Game Pass و در نتیجه جذاب‌تر کردن این سرویس و عرضه تجربه‌های انحصاری به مشترکین آن است. اما تاکنون هدف همه اقدامات Microsoft کاربران غربی بوده اما این شرکت با وجود افزایش قابل توجه استودیوهای Xbox معتقد است که این مجموعه همچنان کامل نشده است.

به گزارش پردیس گیم و به نقل از VG247، رئیس بخش Xbox آقای فیل اسپنسر به تازگی در مصاحبه با وبسایت Games Industry اقدامات اخیر Microsoft را به رویکرد Netflix تشبیه کرده است.

اسپنسر در این مصاحبه گفت: "فکر می‌کنم [Netflix] کار بسیاری درستی انجام داده که در زمینه‌ای که از نظر آنها آینده صنعت است، سرمایه‌گذاری کرده است."

فیل اسپنسر با هدف ارائه محتوای اختصاصی منحصر به فرد بر روی Game Pass به دنبال اضافه کردن استودیوهای ژاپنی به مجموعه Xbox است

"برای ما بعنوان بخشی از Microsoft، یکی از مسائل مهم این است از حمایت این شرکت برخوردار باشیم. مدیر عامل ما، ساتیا نادلا، مدیر مالی، امی هود، و هیئت مدیره ما به گیمینگ بعنوان یک بخش رو به رشد و حائز اهمیت نگاه می‌کنند. می‌توانید به آمار سود و ضرر شرکت ما نگاهی بیندازید، ما امروز 12 میلیارد دلار را به سرمایه‌گذاری بر روی بازی‌های ویدیویی اختصاص نداده‌ایم (* اشاره به سرمایه‌گذاری 12 میلیارد دلاری Netflix در ساخت محتوا در سال گذشته میلادی)، اما با رشد سرویس‌های اشتراکی و افزایش مشتریان، فکر می‌کنم ضروری است که به سرمایه‌گذاری بر روی ارائه هر چه بیشتر محتوا ادامه دهیم. قرار نیست هر سال هفت استودیو جدید را به مجموعه Xbox اضافه کنیم، اما فکر می‌کنم که ما اهداف خاصی را زیر نظر داریم که دستیابی به آنها، اضافه شدن استودیوهای جدیدی را می‌طلبد."

برای اسپنسر و تیم تحت نظر او، تنها خرید استودیو جدید مطرح نیست بلکه هدف آنها یافتن توسعه‌دهنده‌هایی است که بتوانند چیز متفاوت و منحصر به فردی را به Game Pass اضافه کنند.

به همین دلیل این مدیر اجرایی علاقه‌مند است که یکی از استودیوهای آینده Xbox آسیایی باشد.

"فکر می‌کنم خوب می‌شود که بتوانیم استودیویی را در آسیا پیدا کنیم، خصوصا از میان استودیوهای ژاپنی ، و آنرا به مجموعه استودیوهای خود اضافه کنیم."

"دوست دارم زمانی برسد که استودیوهای اختصاصی‌ای را در ژاپن در اختیار داشته باشیم. هم اکنون در آنجا تیم کوچکی را در اختیار داریم، اما فکر می‌کنم که کارهای بیشتری می‌توانیم انجام دهیم."

"دوست دارم Phantasy Star بار دیگر همراه با شرکت Sega به استیج ما [در کنفرانس‌های مطبوعاتی] باز گردد، به نظرم این بازی فوق العاده بود. میازاکی (رئیس و کارگردان استودیو FromSoftware) قبلا با Dark Souls و حال با Elden Ring بر روی استیج ما حاضر شده است. و همینطور سازندگان ژاپنی بیشتر و بیشتر…"

در سال‌های گذشته حضور عناوین ژاپنی در کنفرانس‌های مطبوعاتی Microsoft در E3 افزایش پیدا کرده اما اکثر این عناوین در نهایت بر روی همه پلتفرم‌های اصلی عرضه شده‌اند. باید دید که سرمایه‌گذاری Microsoft چه زمان در نهایت به عرضه عناوین مهم ژاپنی به صورت انحصاری بر روی Game Pass منجر خواهد شد.