Menu

Microsoft قصد دارد با تکیه بر سرویس Xbox Game Pass هر 3 ماه یک بازی فرست‌پارتی جدید منتشر کند

به نظر می‌رسد Microsoft پس از تغییر نام Microsoft Game Studios و خرید استودیوهای جدید برنامه‌ها و هدف‌هایی جالب برای عناوین فرست‌پارتی ترسیم کرده است.

به گزارش پردیس‌گیم، به تازگی رئیس استودیوهای Xbox یعنی "مت بوتی" در مصاحبه‌ای با وبسایت IGN گفته که وی و تیمش قصد دارند دارد با تکیه بر سرویس Xbox Game Pass هر 3 ماه یک بازی فرست‌پارتی جدید منتشر کند.

این چیزیست که "بوتی" در مصاحبه با "رایان مک‌کافری" از IGN در مورد جدول زمانی Microsoft در مورد عناوین فرست‌پارتی گفته است. بنا بر گفته‌های او تیم آن‌ها برنامه دارد موجی ثابت و معین از بازی‌ها را برای عرضه برروی Xbox Game Pass در نظر بگیرد.

"من به اینکه شما تقریبا چقدر زمان صرف یک بازی می‌کنید و چه مقدار پتانسیل در یک بازی وجود دارد فکر می‌کنم. پس اگر شما بتوانید هر 3 ماه یک عنوان جدید تجربه کنید، و اگر توسعه یک بازی بین 2 تا 4 سال طول بکشد، منظورم این است فقط به عناوینی که اخیرا منتشر شده‌اند نگاه کنید. می‌دانید بازی‌هایی نظیر Red Dead Redemption 2 و God of War نیاز به 5 6 سال زمان برای ساخت دارند! ولی بیایید بگوییم عناوین استودیوهایی نظیر Ninja Theory یا Double Fine 2 تا 3 سال برای هماهنگی و توسعه زمان لازم دارند!

"پس اگر شما بخواهید هر 3ماه یک بازی عرضه کنید و روند ساخت هر بازی نیر 2 تا 3 سال طول بکشد، با یک محاسبه ساده می‌توانید بگویید به 10 12 استودیو نیاز دارید. ولی ساخت بازی‌ها یک علم مشخص و بی نقش نیست مگر نه؟ هیچ فرمول خاص و دقیقی وجود ندارد و احتمال اینکه در روند توسعه به مشکل بخورید وجود دارد. پس شاید برخی چیزها بیشتر طول بکشند؛ شاید ایده‌هایی را شروع کنیم ولی پس از مدتی متوجه شویم که خوب نیستند و یا نمی‌توان آن‌ها را دقیق و درست پیاده‌سازی کرد. پس به نظرم در اینجا باید کمی حواس‌مان به مشکلات و مونع نیز باشد. خب به گونه‌ای این جواب اولیه و کلی من به سوال شماست. ما دوست دارم هر 3 ماه یک بازی‌ با کیفیت و عالی را برروی Xbox Game Pass عرضه کنیم. "

همان‌طور که می‌دانید Xbox One این نسل از نظر عناوین فرست‌پارتی عملکرد چندان خوبی نداشت و Microsoft نیز به همین خاطر در تلاش است تا در نسل آینده روند متفاوتی در پیش بگیرد.

نظر شما چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.