Menu

همکاری مارتین و FromSoftware به چه اثری ختم خواهد شد؟

هر ساله سازندگان و ناشران بزرگی در مراسم E3 دور هم جمع می‌شود تا از پروژه‌ها و عناوین در دست توسعه خود رونمایی کنند. برخی از این بازی‌ها جاه‌طلبانه هستند و برخی پروژه‌های سالانه‌ای می‌باشند که انتظارشان را داریم. از طرفی طرفداران در هفته‌ای که به این مراسم ختم می‌شود، اخبار،شایعه‌ها،لیک‌ها و گزارشات مختلفی را می‌شنوند که تعداد بسیار زیادی از آن‌ها حقیقت دارند اما همیشه چنین نیست.T

واکنش طرفداران و منتقدین به فصل آخر سریال Game of Thrones چند قطبی بود. طرفداران این سریال برای 8 سال – طرفداران سری رمان‌های نغمه‌های آتش و یخ برای 23 سال – منتظر پایان(فصل آخر) این اثر جذاب بودند اما در نهایت شاهد جمع بندی شتاب زده و ناامید کننده بودیم اگرچه کار بازیگران و کارگردانان قابل ستایش بود. شاید یک بازی ویدیویی جذاب از این اثر چیزی باشد که طرفداران به آن نیاز دارند.

شایعه بزرگ اخیر به این موضوع اشاره دارد که نویسنده سری رمان‌های نغمه‌های آتش و یخ، مارتین، با FromSoftware، استودیو ژاپنی‌ای که برای ساخت بازی‌هایی مانند Bloodborne،Sekiro و Dark Souls شهرت دارد، همکاری می‌کند. بر اساس این شایعه، مارتین وظیفه خلق دنیای بازی و داستان آن از هسته تا جزئیات را بر عهده دارد و از آن طرف "هیدتاکا میازاکی"، خالق عناوین ذکر شده، نیز در این پروژه دست دارد تا شاهد اثری فراموش نشدنی باشیم.

طبق گزارشات نقل شده، بازیکن در یک دنیای باز قرار خواهد گرفت و اسب سورای یکی از المان‌های مهم و ضروری آن می‌باشد. چنین چیزی می‌تواند تایید کند دنیای خلق شده برای بازی بسیار بزرگ‌تر از چیزی است که در سایر پروژه‌های FromSoftware دیده‌ایم. هسته اصلی داستانی نیز پیرو این موضوع می‌باشد که بازیکن وظیفه دارد رهبران،لردها و پادشاهان هر یک از مناطق مختلف را از بین ببرد و قدرت خاص هر یک از این رهبران را به دست بیاورد.

همچنین ما می‌دانیم که بازی با نام "GR" یا Geat Rune شناخته می‌شود و ممکن است نام آن تغییر کند. بیایید به همکاری میازاکی و مارتین فکر کنیم، چه چیزی می‌تواند در انتظار بازیکنان باشد؟

پروژه‌ Game of Thrones

6 بازی ویدیویی بر اساس دنیای Game of Thrones عرضه شده است که 4 تای آن‌ها در سبک استراتژی و بر روی دستگاه‌های موبایل در دسترس قرار دارند، یکی از دو بازی دیگر نقش آفرینی اکشن و دیگری یک عنوان ماجراجویی می‌باشد. اگر شایعات حقیقت داشته باشند و بازی جدید Game of Thrones توسط استودیو ژاپنی توسعه یابد، به طور حتم شاهد بازی متفاوت و جاه‌طلبانه‌ای خواهیم بود.

اگر شاهد یک Game of Thrones فرام سافتویری باشیم، بازی چه شکلی به خود خواهد گرفت؟ بیایید از نقطه آغازین شروع کنیم. بازیکن می‌تواند از سرزمین وستروس شروع کند و تصمیم بگیر‌د که اولین سفر خود بر اساس قدرتی که نیاز دارد به کدام قلمرو باشد. پیشینه سرزمین‌ها،ماموریت‌های جانبی،اطلاعاتی از رهبران هر قلمرو و قدرت‌های آن‌ها می‌‌تواند از طریق شهروندان هر سرزمین در اختیار بازیکن قرار گیرد. به دنبال آن پس از از بین بردن آن لرد، قدرت یا سلاح خاص آن‌ها در اختیار بازیکن قرار خواهد گرفت.

وستروس تنها مکانی نیست که در دنیای GOT می‌شناسیم. در شرق وستروس سرزمین اِسوس قرار دارد که شامل شهرهایی مانند براووس،پنتوس و وولانتیس می‌شود. برای گسترش قابلیت‌ها،قدرت‌ها و جذابیت بازی، سفر دریایی نیز می‌تواند جزوی از آن باشد که برای رسیدن به شهرهای مذکور نیاز است. دوتراکی‌ها و مناطق بیابانی شرق اسوس نیز می‌تواند باعث تنوع شود.

حتی مکان‌های جذاب‌تری مانند سرزمین همیشه زمستانی یا فراتر از دیوار وجود دارد که می‌تواند به تنوع محیطی،تنوع دشمنان و گیمپلی کمک زیادی کند. برای این که شاهد محتویات تازه باشیم و همچنین دست کارگردان بازی باز‌تر باشد بهتر است به دوره‌ قبل از حوادث رمان برویم. همانطور که ذکر شد کشف سرزمین وایت واکرها می‌تواند فرصت‌های زیادی از نظر گیمپلی و روایت برای سازندگان فراهم کند و همچنین وجود مردگان و موجودات ترسناک و عجیب غریب مورد انتظار، چیزی است که تیم FromSoftware در آن بهترین هستند چرا که طراحی‌های آن‌ها همیشه جزئیات جذابی را به همراه داشته است.

به طور حتم یک بازی ویدیویی بی نقص از Game of Thrones می‌تواند جذاب باشد و FromSoftware گزینه‌ای مناسب می‌باشد اما چنین پروژه‌ای پروسه ساخت طولانی و پرخرجی دارد.

عنوانی بر اساس یکی دیگر از کارهای مارتین

شاید پروژه در دست ساخت FromSoftware هیچ ارتباطی با دنیای Game of Thrones نداشته باشد، درحالی که مهم‌ترین و مشهورترین اثر مارتین سری رمان‌های نغمه‌های آتش و یخ است، او آثار جذاب دیگری در کارنامه خود دارد که می‌توان بازی‌های دنیای‌باز جذابی از آن‌ها خلق کرد.

دو رمان اول مارتین علمی تخیلی هستند. اولین آن‌ها که Dying of the Light نام دارد، داستان ساکنان یک سیاره سرکش را روایت می‌کند که به آرامی به مرگ خود نزدیک می‌شوند. دومین رمان نوشته شده توسط مارتین، Windhaven، روایت‌گر سیاره‌ای می‌باشد که دیگر قابل سکونت نیست و انسان‌ها باید برای بقا به سفینه‌های کلونی روی بیاورند. اگرچه ایده قلمرو‌ها و سرزمین‌های مختلف در مورد رمان اول به خوبی قابلیت اجرا شدن را ندارد اما در رابطه با اثر دوم مارتین می‌توان چنین ایده‌ای را اجرا کرد به گونه‌ای که جزیره‌های مختلف Windhaven نقش سرزمین‌ها را ایفا کنند.

سومین و چهارمین رمان مارتین که به دنبال موفقیت نغمه‌های آتش و یخ نوشته شده‌اند، هر دو در ژانر فانتزی قرار دارند. اگرچه او در ژانر عملی تخیلی و ترس نیز موفق بوده اما واضح است که آثار فانتزی او از محبوبیت بیشتری برخوردارند. از طرفی FromSoftware یکی از استادان خلق دنیا‌های فانتزی و جذاب است به طور حتم همکاری این دو در چنین ژانری می‌تواند خروجی بسیار خوبی داشته باشد.

پروژه‌ای کاملا تازه و متفاوت …

برخی شایعات پیرامون پروژه جدید FromSoftware ادعا می‌کنند بازی جدید این استودیو از اساطیر اسکاندیناوی الهام گرفته شده است، البته منبع این شایعه کاملا ناشناس و غیرقابل اعتماد به شما می‌رود. در سال‌های اخیر شاهد بازی‌های مختلفی بوده‌ایم که از اساطیر نورس الهام گرفته‌اند. God of War و Hellblade: Senua's Sacrifice موفق‌ترین آن‌ها بودند و از طرفی احتمالاََ Assassin's Creed بعدی نیز چنین تاثیری را پذیرفته باشد. فراتر از دیوار و وحشی‌ها در Game of Thrones مارتین شباهت زیادی به وایکینگ‌ها و نورس دارند و از طرفی برخی شخصیت‌های Dark Souls نیز بر اساس الهه اسکاندیناوی هستند، بنابراین احتمال چنین همکاری‌ای وجود دارد.

احتمال این هم وجود دارد که پروژه در دست توسعه چیزی کاملا متفاوت باشد که به صورت اشتراکی از ذهن میازاکی و مارتین خلق شده باشد. در هر صورت مدت زیادی را نباید صبر کنید، کنفرانس مایکروسافت در E3 2019 در روز دوشنبه، 9 ژوئن (20 خرداد ماه) ساعت 00:30 تا 2:30 بامداد برگزار خواهد شد و شما می‌توانید تمامی اخبار و مطالب مرتبط با آن را در پردیس گیم دنبال کنید.

نظر شما در این باره چیست؟

نویسنده و مترجم: علیرضا کریمی